Sportfiskemässan 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskemässan 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

    Allt tyder på att den är mildare. Men det är en diskussion för ett annat forum. Bara så trött på hysterin.
    Sportfiskemässan 2022 känns långt borta tror inte den blir av faktiskt.

    Kommentera


    • #42
      Krävs Covidpass oxå, så jag kommer inte kunna åka på den.
      Kallas "hets mot folkgrupp"

      Men kanske bara gäller viss folkgrupp :-(
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
        Krävs Covidpass oxå, så jag kommer inte kunna åka på den.
        Kallas "hets mot folkgrupp"

        Men kanske bara gäller viss folkgrupp :-(
        Handlar om att skapa ett "vi och de" samhälle med statlig makt över den enskilda individen.

        Kommentera


        • #44
          Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

          Handlar om att skapa ett "vi och de" samhälle med statlig makt över den enskilda individen.
          Några stora bolag med väldigt stor makt i världen som lyckats skrämma upp en hel värld bara för att tjäna pengar.


          Kan för övrigt rekommendera denna boken för den som vill sätta sig in mer i covid 19.
          Click image for larger version  Name:	DSC_0680.JPG Views:	0 Size:	2,18 MB ID:	2592409
          Senast ändrad av Reekie; 2021-12-22, 17:49.

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

            Handlar om att skapa ett "vi och de" samhälle med statlig makt över den enskilda individen.
            Hur menar du då? Att staten vill lura oss till något för makt för sakens egna skull eller t o m att de flesta stater i världen är lurade av ett större okänt väsen med sådana maktabitioner?

            Vill staten att alla ska vaccinera sig så landar vi nog i ett "vi" snarare än ett "vi och dom". Eller ljuger de i staten som säger sig vara vaccinerade? Eller är de lurade de med? Kanske är det de som inte vaccinerat sig som drar i trådarna...? ;-)

            Rushworth är vad jag förstår en nyutexaminerad underläkare som enligt vissa berättar anekdoter... undrar hur många andra t ex läkare, forskare det finns som drar liknande slutsatser av sånt? Jag får tillstå att jag inte läst boken...
            Senast ändrad av anteman; 2021-12-23, 04:44.

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

              Hur menar du då? Att staten vill lura oss till något för makt för sakens egna skull eller t o m att de flesta stater i världen är lurade av ett större okänt väsen med sådana maktabitioner?

              Vill staten att alla ska vaccinera sig så landar vi nog i ett "vi" snarare än ett "vi och dom". Eller ljuger de i staten som säger sig vara vaccinerade? Eller är de lurade de med? Kanske är det de som inte vaccinerat sig som drar i trådarna...? ;-)

              Rushworth är vad jag förstår en nyutexaminerad underläkare som enligt vissa berättar anekdoter... undrar hur många andra t ex läkare, forskare det finns som drar liknande slutsatser av sånt? Jag får tillstå att jag inte läst boken...
              Du märker väl av hur samhället blivit? De vaccinerade hyser ett förakt mot de som är ovaccinerade och skyller på de ovaccinerade att smittan ökar, trots att de vaccinerade står för majoriteten av smittade.

              Att det är nåt jävla fuffens bakom bodde vara tydligt även för de med båda fötterna på jorden. För trots att vaccinpass, vaccin och restriktioner visat sig ineffektiva åtgärder vidhåller makthavarna att det ska stramas åt med åtgärder, tal om tvångsvaccinering osv. Ta bara en titt på Israel, Australien och Österrike så får du en blick över hur framtiden ser ut om vi inte är naiva och rättar in oss i ledet. Jag säger inte att det är så här, men jag har den kognitiva förmågan att ifrågasätta då jag saknar allt förtroende för politiker, myndigheter och media.

              Kommentera


              • #47
                Hade någon för fem år sedan nämt vaccinationspass, tvångsvaccinering och att de som saknar vaccinering inte ska ha samma mänskliga rättigheter skulle den stora folkmassan bestrida det.
                Nu är det helt plötsligt verklighet och alla accepterar det.
                Det som är fuffens med hela covid och vaccinationshysterin heter pengar.
                Precis samma sak med den så kallade fosilfria miljörörelsen där vindkraft och elbilar är framtiden.

                Nog om det, nu tar jag på mig foliehatten som dagen till ära är formad som en tomteluva och går loss på julskinkan och julbrygrggden.

                Kommentera


                • #48
                  Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                  Hade någon för fem år sedan nämt vaccinationspass, tvångsvaccinering och att de som saknar vaccinering inte ska ha samma mänskliga rättigheter skulle den stora folkmassan bestrida det.
                  Nu är det helt plötsligt verklighet och alla accepterar det.
                  Det som är fuffens med hela covid och vaccinationshysterin heter pengar.
                  Precis samma sak med den så kallade fosilfria miljörörelsen där vindkraft och elbilar är framtiden.

                  Nog om det, nu tar jag på mig foliehatten som dagen till ära är formad som en tomteluva och går loss på julskinkan och julbrygrggden.
                  Bevisligen inte alla
                  God Jul

                  Kommentera


                  • #49
                    Vem vill gå på mässa när man kan fiska? Vad gör man ens där, viftar på spön? Lär sig att man måste köpa mer saker som man inte trodde man behövde? Dyrkar fiskegudarna?
                    Kanske kan använda lokalen till 3:e dosen istället…

                    Oro är aldrig bra för en demokrati…


                    Kunde ju länkat till en vettig bok, Varför det mesta du vet om abborren är fel…

                    Kommentera


                    • #50
                      Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

                      Bevisligen inte alla
                      God Jul
                      Tack o lov för det
                      God Jul! :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                      3 svar
                      159 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg S.K fishking  
                      Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
                      3 svar
                      385 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg EdvinMedvind  
                      Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                      1 svar
                      247 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg tonyex
                      av tonyex
                       
                      Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                      9 svar
                      770 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                      12 svar
                      588 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X