Fiske i Norge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Norge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Tror dom flesta brukar åka sommarmånaderna, varför vet jag inte men kan tänka mig att mkt beror på att du har ljust dygnet runt & har du tur med vädret så är det magiskt vackert .

    Fisket är enkelt men det gäller att hitta rätt, kamrater som åkte i somras & trodde det vara bara att hyra en båt & åka ut & hala fisk det var dagar dom nästan blanka.

    Som första resa då hade jag sett till att åka med någon som arrangerar resor, finns många butiker i landet som ordnar resor till Norge då kommer du garanterat få fisk & chans på hälleflundra.

    Gjorde min första norge & till Röst i somras & fick massor av fisk bla en torsk på över 15 kg, sej på 8kg & en hälleflundra totalt hade vi 9 hälle i våran båt.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
      Tror dom flesta brukar åka sommarmånaderna, varför vet jag inte men kan tänka mig att mkt beror på att du har ljust dygnet runt & har du tur med vädret så är det magiskt vackert .

      Fisket är enkelt men det gäller att hitta rätt, kamrater som åkte i somras & trodde det vara bara att hyra en båt & åka ut & hala fisk det var dagar dom nästan blanka.

      Som första resa då hade jag sett till att åka med någon som arrangerar resor, finns många butiker i landet som ordnar resor till Norge då kommer du garanterat få fisk & chans på hälleflundra.

      Gjorde min första norge & till Röst i somras & fick massor av fisk bla en torsk på över 15 kg, sej på 8kg & en hälleflundra totalt hade vi 9 hälle i våran båt.
      Nu är det ju en dröm än så länge men givet blir det med en arrangör,, om det blir.
      Åka ut på stora ishavet när man är van vid insjö är nog väldigt dumt.

      Vädigt vackert när det är fint väder och lika otäckt vid blåst o regn.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

        Nu är det ju en dröm än så länge men givet blir det med en arrangör,, om det blir.
        Åka ut på stora ishavet när man är van vid insjö är nog väldigt dumt.

        Vädigt vackert när det är fint väder och lika otäckt vid blåst o regn.
        Även om jag inte har varit där uppe så är det en mäktig natur.
        Det finns fina fjordar att fiska i om det skulle blåsa någon dag.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
          Tror dom flesta brukar åka sommarmånaderna, varför vet jag inte men kan tänka mig att mkt beror på att du har ljust dygnet runt & har du tur med vädret så är det magiskt vackert .

          Fisket är enkelt men det gäller att hitta rätt, kamrater som åkte i somras & trodde det vara bara att hyra en båt & åka ut & hala fisk det var dagar dom nästan blanka.

          Som första resa då hade jag sett till att åka med någon som arrangerar resor, finns många butiker i landet som ordnar resor till Norge då kommer du garanterat få fisk & chans på hälleflundra.

          Gjorde min första norge & till Röst i somras & fick massor av fisk bla en torsk på över 15 kg, sej på 8kg & en hälleflundra totalt hade vi 9 hälle i våran båt.
          Ja kollar man på filmerna så finns det massor med fisk, så verkligheten på hälleflundra är svårare?
          hur många fiskare och dagar på 9 flundror?

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

            Ja kollar man på filmerna så finns det massor med fisk, så verkligheten på hälleflundra är svårare?
            hur många fiskare och dagar på 9 flundror?
            5 dagars fiske & 4 fiskare i båten .

            Hittar du bara fisk kommer du inte bli besviken vilket du kommer att göra om du fiskar med guide.

            Kan varmt rekommendera att ta med haspelkit för gädda & spinnfiska sej, så jäkla snabba fiskar & huggen & fighterna är så jäkla roliga .
            När man stötte på ett sej stim då var det kontakt & fisk på varje kast, tror inte jag hade någon under 5kg .

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

              5 dagars fiske & 4 fiskare i båten .

              Hittar du bara fisk kommer du inte bli besviken vilket du kommer att göra om du fiskar med guide.

              Kan varmt rekommendera att ta med haspelkit för gädda & spinnfiska sej, så jäkla snabba fiskar & huggen & fighterna är så jäkla roliga .
              När man stötte på ett sej stim då var det kontakt & fisk på varje kast, tror inte jag hade någon under 5kg .
              Hej Cosmoz;

              Sejen måste ha vuxit otroligt i storlek sedan jag var och fiskade Sej i Altafjorden, Kvalsundet och Saltstraumen tillsammans med min svåger Nikolai Hammari från Alta i Finmark, Norge samt min fiskekompis Kjell Lagergren, Täby......
              På den tiden fanns det massor av Sej i stora stim, men snittstorleken var 1,5 - 2,5 kilo med några få undantag på 5,5 - 7,0 kilo...

              Man lär så länge man lever!

              Old Firehand
              Leif Engström
              Senast ändrad av Old Firehand; 2019-11-12, 19:14.

              Kommentera


              • #17
                hehe,, drömmer.

                har ju en oanvänd ambassadör 5600c den borde väl funka?

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
                  hehe,, drömmer.

                  har ju en oanvänd ambassadör 5600c den borde väl funka?
                  Ja, den blir bra att "juksa" sej med...
                  Old Firehand
                  Leif Engströöm

                  Kommentera


                  • #19
                    Här har du många fiskecamper från söder till norr i Norge.
                    https://www.dintur.no/Feriehus-i-Nor...hoC9FUQAvD_BwE
                    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                    /Stefan

                    Kommentera


                    • #20
                      Bra sida du har hitta, men vilka priser det var på en del turer.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                      3 svar
                      159 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg S.K fishking  
                      Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                      1 svar
                      247 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg tonyex
                      av tonyex
                       
                      Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                      9 svar
                      770 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                      12 svar
                      588 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
                      0 svar
                      130 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
                      Arbetar...
                      X