fiskekompis(ar) östergötland/örebro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskekompis(ar) östergötland/örebro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • fiskekompis(ar) östergötland/örebro

    Ja, som rubriken lyder, söker folk å fiska med i östergötland/örebro-området, men delar av västergötland med skulle ju klart kunna funka!

    Även andra ställen kan ju vara OK, jag har ju inget emot å åka en bit för å fiska och bil å körkort har ja ju så...
    Egentligen kan man väl säga att allt inom 1.5tim enkel väg från Zinkgruvan (där jag bor) vore klart intressant å längre resor kan såklart även tänkas göras beroende på!!!
    Jag är ju en inavlad västerbottning i grund och botten så avstånden här nere omkring känns ju ändå typ för mig lite som "ett stenkast bort"... 0_¤

    Är en ovettigt gäddbiten "ung gubbe" på 37 som fiskat så gott som hela sitt liv, på en massa olika vis å olika arter etc, men, föredrar gädda, och sen närmare 10år tillbaka så hare väl i princip enbart varit fokus på gädda...

    Favorit vad gäller fiskemetod är nog egentligen bonntrolla i olika varianter, eller annan trolling mer uppstyrd, eller dragrodd etc.
    Sitta å surpimpla (vertikala som dom coola kallar det numera) ur båt är en annan favoritmetod!!!
    Men, all form av fiske är egentligen skoj... så spinn jerk etc - allt är av intresse!!!

    Har en "båt" liggande i en sjö här som jag fiskar i en hel del och bestämde mig rätt tidigt att köra en helhjärtad satsning på den sjön för denna säsongen...

    "båten" är snarare en majbrasa som nån glömde att tända, men, den har iaf flutit på hyfsat om än jag mest blir sjukligt sliten av å fiska ur den, speciellt numera... mitt annars helt outsinliga förråd av tålamod är egentligen inte tömt alls, men, jag börjar, på riktigt, bli rejält sliten rent fysiskt av å fiska ur den nu... hahahaha!!! en dåres memoarer...
    Däremot så rekommenderar jag nog egentligen INGEN att vara ute i den båten, liten, usel och förjävlig att ro (speciellt numera) så är den ingen dröm att fiska ur direkt, och ur säkerhetssynpunkt med ~4gradigt vatten så är den väl tveklöst en ren mardröm... så, är det nån som vill ut å köra båtfiske så rekommenderar jag egentligen att ni själva har en vettigare båt (eller att jag hunnit ramla över något iaf lite vettigare, letar för fullt) men, självklart så är folk ändå välkomna ut i skitbåten... på egen risk!!! \(*0*)/ har varit ut med tre fullvuxna i den där lilla sopiga båten... men, då var det dock sommar och varmt i vattnet samt att den var en liten aning helare då...


    Nåväl, äre nån som har lust å dra ut å fiska nån gång, på valfritt vis och så, bara skicka ett PM så går det säkert att styra upp någe!!!
    Ja e glad, älskar å fiska å dricka kaffe!!! som sagt så kan ja köra en bra bit om det så krävs, soppapengar, kaffe och samåkning går också ordna (om än bilen ja kuskar runt i just nu är rent fruktansvärt usel å liten)

    Mvh /peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

  • #2
    roligare me bilder så slänger upp en på en 8kgs från sista turen i torsdags!
    Bifogade filer
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera


    • #3
      en bild på "båten" är väl på sin plats med tänker jag, observera att västra årtulls-hållaren numera är helt sprängd och därför spännbandsbaserad samt att höger åra är två halva åror (har knäckt tre åror denna säsong) som "lappats ihop" med tre spännband... kvalitetslösningar!!! (=_0)
      Bifogade filer
      Senast ändrad av Gädd-jos; 2019-11-18, 17:46.
      https://www.facebook.com/OKspinners/

      Kommentera


      • #4
        Du har PM!

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
        3 svar
        157 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg S.K fishking  
        Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
        3 svar
        379 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg EdvinMedvind  
        Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
        1 svar
        244 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg tonyex
        av tonyex
         
        Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
        9 svar
        765 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Cosmoz 08  
        Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
        12 svar
        580 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Arbetar...
        X