Tips fiskeresa 40-årspresent?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips fiskeresa 40-årspresent??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Geronimo Visa inlägg
    Jag har åkt på en del guidningar med Philip Augustsson och det har varit väldigt lyckat. Aldrig kört havsöring med honom men vet att han guidar det också så det skulle kanske kunna vara något?

    http://www.sportfiskeguidepa.se/

    tack för tips, ska kolla upp det!

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
      Jag, minsta lillasyster o svåger gav morsan och mellansyster en 4 tim tur på hundspann med utgång från Abisko när mamma fyllde 70 och systern 40 år.
      Det var uppskattat och det ingick lunch på turen. Jag bor i Kalix och känner lite folk inom turistnäringen där uppe.

      En vår med hundspann ut på en fjällsjö och kikpimla röding.
      Vädret kan skifta bort uppe i fjällvärlden.
      Tack för tips!

      Kommentera


      • #13
        Jag var nyligen på hotell Ekenäs på sydkoster. Där finns det möjlighet till havsöring utanför dörren. Jag var inte där i syfte att fiska men hann med lite mer än en timma. Men landade tre havsöringar under tiden. Inga stora men ändå.

        Det finns några restauranger nära hotellet och fler kring ön. I flera utav rummen finns det kök med kyl/frys om man hellre lagar sig egen mat eller vill laga till fångsten.

        Kommentera


        • #14
          Åland är rätt nära stockholm. Finns bra boenden och skärgården är fin. Fiskeguide Patrik på mapafishingteam är erkänt duktig.

          Kommentera


          • #15
            Hej.
            Jag skulle ta Bornholm alla dar i veckan. Öppet året runt för HÖ . En ö vilket gör det fiskbart oavsett väder. Under hösten så kommer de stora närmare kusten när vattentempen sjunker, därför skulle jag vänta tills 1-2 v in i november. Våren när som , det kan va kanonfiske tidigt på året hänger på hur tempen i luften är kommer det en köldknäpp så blir det svårt. Mars början av april känns lite säkrare.
            Man kan bo på Verona under vårfisket fiskehotel uppe i norra delen av ön Sandvig/Allinge. Åker du på hösten så ta Airbnb i Rönne trevlig stad o bra placerad på ön.
            Båt från Ystad - Rönne , de har satsat på att få fler turister så de har sänkt priserna rejält på färjan. Senast vi åkte betalad vi 99 dkr för bilen enkel resa ( gratis) . Finns en fin guide i bokform o på nätet om öringfisket på ön .
            Skrytfiskarna i boken är inte så lätta att få men de finns där.
            Du kan oxå kolla på sidan din- fangst.dk.
            Lycka till - Peter b

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
              Hej.
              Jag skulle ta Bornholm alla dar i veckan. Öppet året runt för HÖ . En ö vilket gör det fiskbart oavsett väder. Under hösten så kommer de stora närmare kusten när vattentempen sjunker, därför skulle jag vänta tills 1-2 v in i november. Våren när som , det kan va kanonfiske tidigt på året hänger på hur tempen i luften är kommer det en köldknäpp så blir det svårt. Mars början av april känns lite säkrare.
              Man kan bo på Verona under vårfisket fiskehotel uppe i norra delen av ön Sandvig/Allinge. Åker du på hösten så ta Airbnb i Rönne trevlig stad o bra placerad på ön.
              Båt från Ystad - Rönne , de har satsat på att få fler turister så de har sänkt priserna rejält på färjan. Senast vi åkte betalad vi 99 dkr för bilen enkel resa ( gratis) . Finns en fin guide i bokform o på nätet om öringfisket på ön .
              Skrytfiskarna i boken är inte så lätta att få men de finns där.
              Du kan oxå kolla på sidan din- fangst.dk.
              Lycka till - Peter b

              Stort tack för svar!! Låter ju onekligen intressant! Vad hade du själv föredragit om man ska tänka utifrån ”helhet” med fiske, väder etc - att åka i början av november eller i mars-april?

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Edive Visa inlägg


                Stort tack för svar!! Låter ju onekligen intressant! Vad hade du själv föredragit om man ska tänka utifrån ”helhet” med fiske, väder etc - att åka i början av november eller i mars-april?
                Vill ni åka i november så går ju både syd och västkusten bort, samma i mars för den sistnämnda. Lägger min röst på Gotland, lätt att åka från stockholm men ändå stor skillnad. För göra det enkelt: https://fishyourdream.com/platser/gotland/

                Eller om ni orkar åka lite längre https://denmarkfishinglodge.com/sea-trout-fishing/

                Skit fiske

                Kommentera


                • #18
                  Hej , eftersom jag är riktigt nördig så hade jag åkt en sväng i november och en mars/ april eftersom det är så svårt o välja.
                  Ingen kuststräcka går bort - vi talar om Bornholm. I november gäller det o ha koll på alla fredningsområden gått om små bäckar som håller öring. Fördelen med hösten är att det mest är locals som fiskar. Våren kan va nice väder fler ljusa fisketimmar. Låt mannen o polaren välja .
                  Kan jag hjälpa till med ngt mer så hör av dig .
                  Peter b
                  Senast ändrad av Peter B; 2021-09-06, 15:24.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                  3 svar
                  157 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg S.K fishking  
                  Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
                  3 svar
                  379 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg EdvinMedvind  
                  Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                  1 svar
                  244 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg tonyex
                  av tonyex
                   
                  Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                  9 svar
                  765 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Cosmoz 08  
                  Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                  12 svar
                  580 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Arbetar...
                  X