TIPS på fiskeresa norrut TACK - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

TIPS på fiskeresa norrut TACK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • TIPS på fiskeresa norrut TACK

    Hej!
    Jag o några kompisar tänkte åka iväg på en fiskeresa i sommar o skulle gärna vilja ha tips på bra ställen!
    Färden ska gå norrut, typ Östersund med omnejd. Gärna vackra vyer, helt ok boende, båtuthyrning och chans på både gädda, abborre och ädelt. Tips någon!?

  • #2
    Näcktens Fiskevårdsområde (xn--ncktens-fvo-l8a.se)

    Kommentera


    • #3
      Kolla runt Revsundssjön. Fin stor "tarmig" nästan meandrand sjö, tar säkert ett liv att greppa. Hade fint, ffa trollingfiske några år sedan, tror det var den sjön som gav så mkt fisk i Pikefight härom året att det blev en snackis om att hålla vatten hemliga...!

      I Norrland som har massor med sjöar...och C&R är legio? Dessutom med t ex Svealands mått mätt, jäkligt få sportfiskare per sjö men som kan behöva turister...lokalt gnäll drar sällan inkomster, så sök och boka. Skitfiske!
      Senast ändrad av anteman; 2022-03-18, 20:21.

      Kommentera


      • #4
        Storsjö kapell i Härjedalen, har själv varit där 2-3 ggr. Fiskade då bara ädelfisk men vet att många andra har fiskat gädda. Finns många sjöar, både större och mindre, samt älvar, bäckar mm. Skulle det vara varmt i vattnet eller lågvatten finns det alltså olika alternativ vilket inte gör resan förstörd. Du kan välja att bo i stuga eller hyra rum i huslängan, typ vandrarhem. Riktigt bra restaurang med fulla rättigheter.
        https://www.storsjo.com/

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av ekebys Visa inlägg
          Hej!
          Jag o några kompisar tänkte åka iväg på en fiskeresa i sommar o skulle gärna vilja ha tips på bra ställen!
          Färden ska gå norrut, typ Östersund med omnejd. Gärna vackra vyer, helt ok boende, båtuthyrning och chans på både gädda, abborre och ädelt. Tips någon!?
          --------------------------------------------------------------------------------------------------------

          Hej Ekebys;n
          År 1962 när jag började före fiskejournal över mina fiskeresor och fångster åkte jag upp till Arjeplog och den 16/7 fiskade jag upp 4 st 0,7 - 0,4 kilos Harr i Hemströmmen (Arjeplog) samt 7 st 0,8 - 0,3 kilos Öring i Voukas vid fjället. Betena var Aglia 2 i guld samt Rapala 6 gram i guld. Vädret var soligt med svag nordanvind.
          Den 23/7 - 26/7 fiskade jag Gädda vid Revi (gäddlandet). Den 23/7 fångade jag 7 st Gäddor med högsta vikt på 12,2 kilo och lägsta vikt 4,1 kilo. Betena var 12 grams Päijänne wobbler och 4 grams Rapala wobbler i silver.
          Den 26/7 fångade jag 24 st Gäddor på 12 grams Päijänne i silver och 12 grams Rapala i guld. Den största Gäddan vägde 17,5 kilo och den minsta 2,6 kilo....

          https://www.google.com/search?rlz=1C...IQjJkEegQIKBAC

          Old Firehand
          Leif Engström
          Senast ändrad av Old Firehand; 2022-03-19, 17:01.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
          3 svar
          159 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg S.K fishking  
          Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
          1 svar
          248 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg tonyex
          av tonyex
           
          Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
          9 svar
          770 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Cosmoz 08  
          Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
          12 svar
          588 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
          0 svar
          130 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
          Arbetar...
          X