Fiska från båt sittandes i rullstol = Sant! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska från båt sittandes i rullstol = Sant!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiska från båt sittandes i rullstol = Sant!

    Tänkte skicka ut en intressekoll ang rubriken ovan då jag förut sett att medlemmar har sökt efter någon med en båt som kan ta med sportfiskare ut även om de sitter i rullstol eller av annan orsak inte kan ta sig i / Ur och fiska från en vanlig båt, men det finns båtar som funkar för dessa fiskare och jag har en sådan som jag tänkte använda till att ge just dessa fiskare en chans att komma ut och fiska .

    Båten är en Norskbyggd Pioner Multi Dark Line med en Mercury F75 Sea Pro, båten har bogramp som fälls ned och då kan man rulla ombord med sin rullstol/rullator bara den inte är bredare än 90 cm eller om man bara har svårt att gå i en båt som vickar, den här ligger stadigt och det är gott om plats, durkytan ämnad för fiskare är 220 cm X 150 cm och båten är godkänd för 10 personer eller 1100 kg vilket är vad jag kan få fram bäst i klassen för en båt på 5,30 X 215 cm.

    Det går så klart lika bra att bara åka ut och njuta av en dag på sjön eller kanske behövs skjuts till och från sommarstugan eller något helt annat där en båt av denna typ är rätt val.

    För fisket finns det såklart ekolod och plotter och jag har tidigare jobbat som fiskeguide i området under flertal år så har bra koll på var firrarna finns ;-)

    Håller till i Öregrunds fantastiska skärgård, turerna utgår från Öregrunds hamn eller annan plats i närområdet enl. överenskommelse.

    OBS Detta görs inte i vinstdrivande syfte utan jag vill bara ge dessa fiskebröder och systrar en chans att komma ut på sjön och fiska som man kanske tvingats sluta med pga skada eller annat.

    Den som vill ut har med sin egen fiskeutrustning, förtäring och annan personlig utrustning och ev medföljare som gärna får fiska också, jag tillhandahåller båt, lokalkännedom, fisketips och en hjälpande hand allt till självkostnadspris.

    Har Ni frågor, vill veta mera eller boka skicka PM

    Skitfiske på er allihopa
    Bosse

  • #2
    Ett mycket gott initiativ Rospigg, skitfiske!

    Kommentera


    • #3
      Bra initiativ!

      Kommentera


      • #4
        Kanonbra idé Bosse!

        Kommentera


        • #5
          Berätta om detta fina initativ för DHR!
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

          Kommentera


          • #6
            Kul att iden uppskattas hoppas det blir några som får komma ut och ha det lite skoj och fiska bara det blir lite varmare och slutar blåsa så förbenat kallt detta måste vara den kallaste Maj på många år Bbbrrr.

            Kommentera


            • #7
              Kanoninitiativ! Fantastiskt kul att läsa, hoppas det kommer någon till glädje.
              Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
              3 svar
              159 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg S.K fishking  
              Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
              1 svar
              248 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg tonyex
              av tonyex
               
              Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
              9 svar
              770 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Cosmoz 08  
              Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
              12 svar
              588 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
              0 svar
              130 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
              Arbetar...
              X