Gäddfiske, Åland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske, Åland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddfiske, Åland

    Tjenare!

    Sitter och slipar på en fiskeresa till Åland med inriktning gädda med guide runt augusti/september, någon här på forumet som gjort en liknande resa dit och kan berätta lite om hur det är?

    Skitfiske!

  • #2
    Hej,

    Det finns flera guider som är duktiga på Åland. Patrik Lehtonen är riktigt duktig och du kan läsa mer om honom på http://www.mapafishingteam.com/sv/hem. Jag har själv faktiskt inte fiskat gädda på Åland vid den tiden på året men det kommer knappast vara några problem.

    Mvh

    Andreas

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Mackan4 Visa inlägg
      Tjenare!

      Sitter och slipar på en fiskeresa till Åland med inriktning gädda med guide runt augusti/september, någon här på forumet som gjort en liknande resa dit och kan berätta lite om hur det är?

      Skitfiske!
      -------------------------------------------------------------------
      Hej Mackan 4;

      På 1960-talet brakade jag hyra stuga på Eckerö, Åland av "Zaida" Englund och vara där tillsammans med min älskade Ulla...
      Det var trevligt att fiska både Abborre och Gädda på Åland.
      Små Agliaspinnare favoriserades av Abborrarna.

      Största Gäddan på Åland fångade jag 18/7 1965. Gäddan vägde 13,6 kilo. Den högg på en 15 grams ABU Killer wobbler i färgen S (silver)..
      Min älskade Ulla fångade två Gäddor varav dem största på 4,2 kilo samt ett tjugotal granna Abborrar på sina Agliaspinnare.

      Alla Gäddorna gav vi bort till vår stugvärd "Zaida". Många Abborrar flådde, file´ade och stekte vi själva. De smakade jättegott.....
      Memories...
      Leif Engström
      Old Firehand

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
        Hej,

        Det finns flera guider som är duktiga på Åland. Patrik Lehtonen är riktigt duktig och du kan läsa mer om honom på http://www.mapafishingteam.com/sv/hem. Jag har själv faktiskt inte fiskat gädda på Åland vid den tiden på året men det kommer knappast vara några problem.

        Mvh

        Andreas
        Kul att du nämner just Patrik för valet föll på honom, nu är det bara att invänta augusti och ett förhoppningsvis hett fiske!

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

          -------------------------------------------------------------------
          Hej Mackan 4;

          På 1960-talet brakade jag hyra stuga på Eckerö, Åland av "Zaida" Englund och vara där tillsammans med min älskade Ulla...
          Det var trevligt att fiska både Abborre och Gädda på Åland.
          Små Agliaspinnare favoriserades av Abborrarna.

          Största Gäddan på Åland fångade jag 18/7 1965. Gäddan vägde 13,6 kilo. Den högg på en 15 grams ABU Killer wobbler i färgen S (silver)..
          Min älskade Ulla fångade två Gäddor varav dem största på 4,2 kilo samt ett tjugotal granna Abborrar på sina Agliaspinnare.

          Alla Gäddorna gav vi bort till vår stugvärd "Zaida". Många Abborrar flådde, file´ade och stekte vi själva. De smakade jättegott.....
          Memories...
          Leif Engström
          Old Firehand
          Kul med lite minnen, och viktmässigt på gäddorna du beskriver så låter det ju väldigt lovande! Hoppas bara det är samma snittvikt nu haha. Kanske rentav får smyga med abborrspöt och dra några kast vid boendet om kvällarna då

          Kommentera


          • #6
            Jag var & fiskade gädda med Patrik som guide 2018. Fiskade dock i mitten på maj. Bleke, och pga sen vår var det även mitt i leken vilket innebar att inget vikfiske bedrevs. Ändå blev vi guidade till riktigt fina platser där vi även drog endel fisk. Tror vi fick 27st den dagen. Den största gäddan jag sett följde mitt bete ända till båten för att sedan (tyvärr) vika av..
            Största landade var en hög 80fisk så inga stora landades.
            Ändå en helt otrolig upplevelse i fin natur. Rätt mäktigt att spinna gädda när havsörnar seglar ovanför en.

            Kan varmt rekomendera Mapa fishingteam & framförallt Patrik.
            Bara ett kast till..

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
            3 svar
            159 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg S.K fishking  
            Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
            1 svar
            248 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg tonyex
            av tonyex
             
            Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
            9 svar
            770 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Cosmoz 08  
            Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
            12 svar
            588 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Old Firehand  
            Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
            0 svar
            130 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
            Arbetar...
            X