Bakluckeloppis/swapmeet intressekoll - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bakluckeloppis/swapmeet intressekoll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bakluckeloppis/swapmeet intressekoll

    Ahven och jag sågs på Himmelstalund i Norrköping för att klämma och känna på varandras prylar och provkasta lite informellt för en tid sedan och vi båda var eniga om att det skulle göras om. Att få ihop tiden borde ju vara enkelt... Det är enkelt, det är "bara" att bestämma tid och plats.

    Nu börjar det bli duktigt kyligt om dagarna även om det går att klä sig varmt så jag hade en minuts funderande kring en träff till nästa vår och bestämde mig för att klämma ur mig det hela redan nu... det kanske är fler som vill ses.

    Jag har exempelvis ett gäng odelbara spön att byta bort eller sälja som jag inte ids försöka skicka per post och det är jag säkert inte ensam om...

    Hur ser intresset ut hos er andra?

  • #2
    Två som gillar inlägget... ingen som vill svara. Jag tolkar det som om intresset är lågt... lägre än havsytan...

    Sitt hemma och snurra på veven då... skit i att vara sociala och umgås med likasinnade :-)

    Kommentera


    • #3
      Sverige är långt och brett så det är nog svårt att enas om vart man ska samlas när det är folk från Skåne i söder och längst upp i norr så blir det nog svalt intresse på grund av avstånd har 40 min till Norge och fyra timmar till 08:a land själv och många har betydligt längre till tockholmstrakten

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
        Sverige är långt och brett så det är nog svårt att enas om vart man ska samlas när det är folk från Skåne i söder och längst upp i norr så blir det nog svalt intresse på grund av avstånd har 40 min till Norge och fyra timmar till 08:a land själv och många har betydligt längre till tockholmstrakten
        Jag köper det såklart. Men det borde väl ändå finnas några inom köravstånd... tycker det kunde anordnas träffar i varenda län lite nu och då.

        Kommentera


        • #5
          Ja överblivna spön lär stå och skäms lite här och där så tanken är ju god iallafall

          Kommentera


          • #6
            Gillar tanken skarpt!

            Men som andra redan varit inne på så är det ju det här med de geografiska avstånden.
            Dagens bränslepriser är ju dessutom inte direkt humana…

            Så jag lurade lite i andra banor och kom fram till att om dylikt sker i samband med mässor, marknader etc, dit folk har tänkt att ta sig ändå så borde det kanske gå att organisera lite träffar där åtm några av oss skulle kunna mötas.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
              Gillar tanken skarpt!

              Men som andra redan varit inne på så är det ju det här med de geografiska avstånden.
              Dagens bränslepriser är ju dessutom inte direkt humana…

              Så jag lurade lite i andra banor och kom fram till att om dylikt sker i samband med mässor, marknader etc, dit folk har tänkt att ta sig ändå så borde det kanske gå att organisera lite träffar där åtm några av oss skulle kunna mötas.
              En egen monter på sportfiskemässan :-D

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

                En egen monter på sportfiskemässan :-D
                Hade varit seriöst, men tänkte isf mer på att träffas i närheten av dylikt, typ vid fikaplats etc.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

                  Hade varit seriöst, men tänkte isf mer på att träffas i närheten av dylikt, typ vid fikaplats etc.
                  Ja, jag förstod det... MEN! Det kommer inte bli billigare för då ska man dessutom in på mässa också :-) Jag tycker ju att ABU och sportfiskarna ska stå för en liten monter för rullnördarna som dreglar över gamla ABU rullar på sportfiskarnas forum...

                  Men... jag föreslår då Lördagen den 18:e mars på nån parkering vid sportfiskemässan.

                  Kommentera


                  • #10
                    jag kommer inte åka på nån mässa så för egen del hade jag hellre setts utöver sånt tjörv, ska jag lägga pengar på å faktiskt åka nånstans så är det mest för att fiska då!
                    Men man kanske kunde ses å bakluckeloppisa på/nära nåt fiskbart vatten som flera vore intresserade av??? så blir de loppis om man vill, fiska om man vill, ses å snacka skit å dricka kaffe är såklart obligatoriskt isf oavsett!
                    https://www.facebook.com/OKspinners/

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                    3 svar
                    159 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg S.K fishking  
                    Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                    1 svar
                    247 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg tonyex
                    av tonyex
                     
                    Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                    9 svar
                    770 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                    12 svar
                    588 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
                    0 svar
                    129 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
                    Arbetar...
                    X