Sportfiskemässan 16/3-19/3 2023 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskemässan 16/3-19/3 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
    Såg en sändning där kanalgratis team galant bl a käkade kattmat på scen under en frågestund vet inte vad man ska tycka om det riktigt :-)
    Att dom tjyvfiskarna får tid på mässan fattar jag inte ?? Löjligt att dom inte kan hitta på annat till scenen istället....
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #22
      Jag klämde hela fredagen på mässan. Givetvis var man taggad efter några års uppehåll men samtidigt vet man ju att det sällan förekommer några revolutionerande nyheter. På tal om nyheter, Svivlo hör väl till undantaget då. Passade på att torrveva lite men jag tyckte nog att rullen som helhet kändes väldigt billig av nån anledning och då jag inte har några som helst problem med skatbon så är den helt ointressant.
      Att hitta fynd var synnerligen svårt, det enda som handlades var 3st Gator Catfish 35cm för priset av 2.
      För egen del var det båtar som var mest intressant att kika på och där var det ändå skapligt utbud, dock inga vidare mässpriser på detta område heller.
      Känns som att det skulle räcka att gå på mässan varannat eller vart tredje år faktiskt.

      Kommentera


      • #23
        Mässor kan vara riktigt bra för alla men men under dom sista tio åren har det mer och mer handlat om att sälja produkter. Att visa nya innovativa prylar på en marknad där merparten redan har läst allt om produkten via Internet blir lite kaka på kaka.

        Jag har god kontakt med ett företag i jaktbranchen och deras försäljning på mässan i Tullgarn ger lika mycket i vinst till företaget under en mässhelg som företaget säljer för under ett helt år i butik... smaka på den :-)

        Kommentera


        • #24
          Har svårt att förstå vad man ska ha mässan till, ännu mer nu när jag läser om er som var där. Sen har ju jag lite svårt att förstå kritiken mot kanalgratis. Personligen tycker jag de är en frisk fläkt jämfört med mycket annat av mer grabbig framtoning.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
            Mässor kan vara riktigt bra för alla men men under dom sista tio åren har det mer och mer handlat om att sälja produkter. Att visa nya innovativa prylar på en marknad där merparten redan har läst allt om produkten via Internet blir lite kaka på kaka.

            Jag har god kontakt med ett företag i jaktbranchen och deras försäljning på mässan i Tullgarn ger lika mycket i vinst till företaget under en mässhelg som företaget säljer för under ett helt år i butik... smaka på den :-)
            Då är det ju i så fall bara att lägga ner butiken om vinsten på en mässa är lika stor som omsättning resten av året.

            Kommentera


            • #26
              Var ner men främst för båtmässan så pyntade bara 30 kr för övergångsbiljetten och det är jag glad för då detta var den sämsta fiskemässa jag varit på under alla år.

              Bra massa butiker som säljer sånt som redan är ute och till priser som inte ens är lägre än i webb shoparna och alla dessa hysteriska reklamklädda lirarna som bara ränner runt och ska snacka med varandra och visa upp det egna teamet och berätta vilka världsmästare de är.

              Nej antingen lägg ner mässan i sin nuvarande form eller gör om den i grunden så den blir vad en mässa ska vara!
              Enda positiva på mässan var en liten firma med handgjorda knivar där var det trivsamt och många fina unika föremål och trevlig personal.

              Så för mig blir det ingen mer fiskemässa om det inte görs om helt.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
                Har svårt att förstå vad man ska ha mässan till, ännu mer nu när jag läser om er som var där. Sen har ju jag lite svårt att förstå kritiken mot kanalgratis. Personligen tycker jag de är en frisk fläkt jämfört med mycket annat av mer grabbig framtoning.
                Kanalgratis är en frisk fläkt men när dom satt och spydde på scen pga ätit grodlår kattmat och diverse annat så går det över gränsen.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

                  Att dom tjyvfiskarna får tid på mässan fattar jag inte ?? Löjligt att dom inte kan hitta på annat till scenen istället....
                  https://www.youtube.com/watch?v=2cqz9G5P4J4&t=140s

                  Tänk profiler som ex Tobias Fränstam Jörgen Larsson Stefan Trumstedt håller den nivån på scen :-)

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
                    https://www.youtube.com/watch?v=2cqz9G5P4J4&t=140s

                    Tänk profiler som ex Tobias Fränstam Jörgen Larsson Stefan Trumstedt håller den nivån på scen :-)
                    Hahaha

                    Jag skulle inte titta på dom ens om jag fick betalt för det.

                    Men för att återgå till tråden så tyckte jag mässan överlag va bra, inte mycket bra priser men kul att gå runt och titta, snacka osv......
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

                    Kommentera


                    • #30
                      Alltså så negativt som det beskrivs här uppfattade jag som förstagångsbesökare inte mässan. Det fanns ju ändå ganska så mycket blandad att välja emellan, och det man inte tyckte om kunde man ju ignorera. ABU och Shimano hade väl en del rullar framme ifall man ville titta och klämma på dem. Båtar nämndes redan. Vid Garmin och Lowrance fick jag i alla fall mina frågor besvarade, och stämningen där kändes inte överdriven hetsigt. Betesbyggargatan var riktigt trevligt, plus de aningen större betesbyggare ULM och Wolfcreek som hade egna bås.
                      Savage Gears framtrådande matchade i alla fall stilen i deras Youtube-filmer Men de hade en hel del av sina beten utställda (och till försäljning) så man kunde få en intryck hur stor en sån där 32cm resp 40cm gummifisk verkligen är.
                      Spön saknade jag, Westin hade t ex bara en pytteliten del av sina spön tillgängliga. Skulle det dessutom finnas möjlighet att provkasta spön så skulle det verkligen betyder ett mervärde jämfört med ett besök i en vanlig butik. Men det borde väl kunna gå att fixa om mässarrangören ville det.
                      Och så gubben som gjorde trämodeller av fiskar, det hade jag väl annars inte hittat på nätet. Nu behöver jag bara fånga en matchande 15kg gädda så att jag har en ursäkt att sätta upp en sån trämonster på väggen

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                      3 svar
                      159 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg S.K fishking  
                      Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                      1 svar
                      248 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg tonyex
                      av tonyex
                       
                      Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                      9 svar
                      770 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                      12 svar
                      588 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
                      0 svar
                      130 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
                      Arbetar...
                      X