Sportfiskemässan 16/3-19/3 2023 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskemässan 16/3-19/3 2023

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
    Kanalgratis tramsande på scenen hör hemma på Youtube. Men det utgår jag från att de som ansvarar för mässan också insett, om än i efterhand. Att klanka ner på Kanalgratis i övrigt är att skjuta över målet. De har överlägset störst publik i fiske-Sverige och gör ett utmärkt jobb i nyrekryteringen av sportfiskare. Deras onlinejargong och snack om ”metergrisar” riktar sig till en ung publik, inte till 55+. Det går att undvika klicka på deras filmer om man vill.
    Jag håller med, delar av kanal gratis vänder sig absolut till barn men det finns ett stort utbud med program av vuxna för vuxna... Listar några exempel.

https://www.youtube.com/watch?v=TJq27wV40r8&list=PLnDj4GODT_QpsTORKhI0jh4I uiNmFycl1

https://www.youtube.com/watch?v=ZfbhrQucU2I&list=PLnDj4GODT_QpaemQB4395I9w RwCnZvx6x

Och det finns säkert några fler som alla vuxna inte dömer ut som skit

Lämna en kommentar:

• Gäddfisk
    replied
    Kanalgratis tramsande på scenen hör hemma på Youtube. Men det utgår jag från att de som ansvarar för mässan också insett, om än i efterhand. Att klanka ner på Kanalgratis i övrigt är att skjuta över målet. De har överlägset störst publik i fiske-Sverige och gör ett utmärkt jobb i nyrekryteringen av sportfiskare. Deras onlinejargong och snack om ”metergrisar” riktar sig till en ung publik, inte till 55+. Det går att undvika klicka på deras filmer om man vill.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Var där i lördags för att titta, klämma och inspireras av det man ser. Ville känna på HÖ-spön primärt men hittade inte alla jag tänkt mig vilket var synd. Finns många fina fiskeresemål som man kan sukta ,ev planera för som Cosmoz 08 är inne på. Hann inte med allt jag tänkt på 5 timmar… inte ens en fika eller en öl, jag som t ex ville pröva/köpa ett billigt vadarkit.

Visst finns det nasare som mest springer efter varandra men också många fler att prata med. Snackade t ex Gotlandsöring med Nicka Hellenberg, om Luviasspön med en Daiwarep och torrflugor i storlek 23 (!)med en mogen flugbindare som fiskar Montana varje år. 23:or givet min närsyn en gåta…. Gör jag en noggrann FG-Knut hemma så växlar jag mellan 1-2 brillor a’ 3.0... att binda en 22:avgjort mer pill. Jag som inte ens flugfiskar…

Demonstrationer, föreläsare har jag aldrig hunnit lyssna på men ska försöka ge det tid nån gång framöver. Ok mässa för mig men för kort.

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Tycker det var en riktigt bra mässa gick dit 2 dagar, fanns massor av saker att titta & klämma på & tog man sig tid att prata med dom som stod i monterarna fick man reda på massor om produkterna eller tjänster typ resor. Nästan alla utställare på mässan gjorde ett bra intryck & försökte hälsa & ta hand om alla så gott det gick.

& några beten fick komma hem från mässan också.

Lämna en kommentar:

• trcolka
    replied
    Alltså så negativt som det beskrivs här uppfattade jag som förstagångsbesökare inte mässan. Det fanns ju ändå ganska så mycket blandad att välja emellan, och det man inte tyckte om kunde man ju ignorera. ABU och Shimano hade väl en del rullar framme ifall man ville titta och klämma på dem. Båtar nämndes redan. Vid Garmin och Lowrance fick jag i alla fall mina frågor besvarade, och stämningen där kändes inte överdriven hetsigt. Betesbyggargatan var riktigt trevligt, plus de aningen större betesbyggare ULM och Wolfcreek som hade egna bås.
    Savage Gears framtrådande matchade i alla fall stilen i deras Youtube-filmer Men de hade en hel del av sina beten utställda (och till försäljning) så man kunde få en intryck hur stor en sån där 32cm resp 40cm gummifisk verkligen är.
    Spön saknade jag, Westin hade t ex bara en pytteliten del av sina spön tillgängliga. Skulle det dessutom finnas möjlighet att provkasta spön så skulle det verkligen betyder ett mervärde jämfört med ett besök i en vanlig butik. Men det borde väl kunna gå att fixa om mässarrangören ville det.
    Och så gubben som gjorde trämodeller av fiskar, det hade jag väl annars inte hittat på nätet. Nu behöver jag bara fånga en matchande 15kg gädda så att jag har en ursäkt att sätta upp en sån trämonster på väggen

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg

Tänk profiler som ex Tobias Fränstam Jörgen Larsson Stefan Trumstedt håller den nivån på scen :-)
    Hahaha

Jag skulle inte titta på dom ens om jag fick betalt för det.

Men för att återgå till tråden så tyckte jag mässan överlag va bra, inte mycket bra priser men kul att gå runt och titta, snacka osv......

Lämna en kommentar:

• Henke E
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

Att dom tjyvfiskarna får tid på mässan fattar jag inte ?? Löjligt att dom inte kan hitta på annat till scenen istället....

Tänk profiler som ex Tobias Fränstam Jörgen Larsson Stefan Trumstedt håller den nivån på scen :-)

Lämna en kommentar:

• Henke E
    replied
    Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
    Har svårt att förstå vad man ska ha mässan till, ännu mer nu när jag läser om er som var där. Sen har ju jag lite svårt att förstå kritiken mot kanalgratis. Personligen tycker jag de är en frisk fläkt jämfört med mycket annat av mer grabbig framtoning.
    Kanalgratis är en frisk fläkt men när dom satt och spydde på scen pga ätit grodlår kattmat och diverse annat så går det över gränsen.

Lämna en kommentar:

• Rospigg
    replied
    Var ner men främst för båtmässan så pyntade bara 30 kr för övergångsbiljetten och det är jag glad för då detta var den sämsta fiskemässa jag varit på under alla år.

Bra massa butiker som säljer sånt som redan är ute och till priser som inte ens är lägre än i webb shoparna och alla dessa hysteriska reklamklädda lirarna som bara ränner runt och ska snacka med varandra och visa upp det egna teamet och berätta vilka världsmästare de är.

Nej antingen lägg ner mässan i sin nuvarande form eller gör om den i grunden så den blir vad en mässa ska vara!
    Enda positiva på mässan var en liten firma med handgjorda knivar där var det trivsamt och många fina unika föremål och trevlig personal.

Så för mig blir det ingen mer fiskemässa om det inte görs om helt.

Lämna en kommentar:

• Fiskefuralles
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Mässor kan vara riktigt bra för alla men men under dom sista tio åren har det mer och mer handlat om att sälja produkter. Att visa nya innovativa prylar på en marknad där merparten redan har läst allt om produkten via Internet blir lite kaka på kaka.

Jag har god kontakt med ett företag i jaktbranchen och deras försäljning på mässan i Tullgarn ger lika mycket i vinst till företaget under en mässhelg som företaget säljer för under ett helt år i butik... smaka på den :-)
    Då är det ju i så fall bara att lägga ner butiken om vinsten på en mässa är lika stor som omsättning resten av året.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Flytringsfiske_Helsingborg, 2022-08-05, 15:24
10 svar
822 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skribblio  
Startad av Canzerfaust, 2023-11-01, 20:08