Hjälp mig!! Vill ge min man en fiskeresa i 40 års present - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig!! Vill ge min man en fiskeresa i 40 års present

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hjälp mig!! Vill ge min man en fiskeresa i 40 års present

    Kan någon kanske hjälpa mig? Min man fyller fyrtio i mitten av maj och tänkte skicka honom och hans vän på en resa. Det kan vara en enkel stuga som ligger intill bra fiskevatten. Han gillar mest att fiska aborre och öring tror jag så något bra ställe för någotdera. Får inte kosta så mycket och gärna inte vara för långt bort. Vi bor i Västra Götaland. När e bra tider för detta. Funkar maj juni? När nappar det bra? För det är väl olika beroende på årstid? Kan inget om fiske så jag skulle verkligen behöva er hjälp. Och som sagt gärna något billigt men ändå intressant ställe. Tack för hjälpen!!

  • #2
    Din man har en underbar fru.
    www.utreel.com

    Kommentera


    • #3
      Hej
      Skriv gärna lite mer om hur mycket det får kosta och hur långt bort det får vara.

      Kommentera


      • #4
        Det finns några viktiga punkter som vi behvöer veta först av allt.

        När du säger öring, menar du havsöring eller sådan som finns i sjöar och åar?
        Fiskar han vid kusten någonting? Har han vadarbyxor? Gillar han regnbågsfiske? Hur fisketokig är han från skala från 1 till 10? Håller han på med flugfiske eller spinn?

        Det bästa tipset jag kan ge dig är att kolla på STF:s hemsida. Det finns massvis med vandrarhem som har tillgång till båt. Även om du söker på internet under sökorden "hus", "stuga", "uthyrning", "båt", så kommer du säkert hitta massor. Detta är nog det billigaste alternativet.

        Ett hett tips vore att hyra en stuga i Harasjömålas fiskeområde (Blekinge). Där kan man hyra stuga och båt och får tillgång till 7 olika sjöar där det finns regnbåge, öring, gädda och abborre. Där har han valmöjligeter och fisket är bra i maj, juni. Fast jag tror maj är snäppet bättre än juni. Här deras hemsida: www.harasjomala.com/

        Sedan finns det ju något liknande Harasjömåla uppåt landet men jag har glömt vad det heter. Kommer någon på det?

        Lycka till i varje fall.

        Kommentera


        • #5
          Där ni bor är det ju inte långt till Dalslands kanal heller. Där är det jättebra fiske. Gäller bara att hitta en stuga med båt. Bara sök på Dalsland, stuga, båt, uthyrning.

          Kommentera


          • #6
            Får väl börja med att hålla med UT! Hoppas att min blivande är lite förutseende.

            Hittade detta när jag sökte på fiskesemestrar på Åland. Kan ju vara lite långt till Stockholm kanske men det är åtminstone ett bra paketerbjudande.

            Länk

            Där är det fint öringsfiske iallafall och det verkar inte så dyrt för en helg eller så. Det tillkommer dock för guidning men en variant är ju att köra en dag med guide och en för sig själva så sparar man lite pengar iallafall.

            Tips! Be hans polare att sätta upp det med bokningar (om han har lite mer koll på fisket) och så kidnappar han bara honom när det är dags.
            Är det blåål eller vralåk?

            Kommentera


            • #7
              Åland tror jag är en jättebra idé! Kör på det!

              Kommentera


              • #8
                brownie: jag vet inte om du kanske menar Hökensås?! ligger iaf vid tidan.. så de e ju inte så långt!
                Växjö Specimenklubb!

                Kommentera


                • #9
                  Tack för alla era svar. Svåra frågor ni ställer. Från skala 1-10 så e han nog en sjua. Han fiskar både i hav och sjö. Tror inte han håller på med flugfiske. Tror inte han äger ett sånt spö vad jag vet. Vadarbyxor har han. Båt har han som han ev kan ta med. Han e ofta ute och åker med båten till olika ställen. Högst 4000 får det kosta, hoppas man kan hitta nåt för det, men det måste man väl. Ska kolla Åland

                  Kommentera


                  • #10
                    Aa åland tycker jag låter bra! om jag inte minns fel så var flera av dom stora betestillverkarna där förra året.! kanske dom har uppgifter!?
                    Växjö Specimenklubb!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                    3 svar
                    157 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg S.K fishking  
                    Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
                    3 svar
                    379 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg EdvinMedvind  
                    Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                    1 svar
                    244 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg tonyex
                    av tonyex
                     
                    Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                    9 svar
                    765 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                    12 svar
                    580 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Arbetar...
                    X