fiskepolare i Västerås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskepolare i Västerås

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • fiskepolare i Västerås

    Fiskesällskap runt Västerås området skulle ej vara så dumt
    Är nyinflyttat till Västerås sedan 1,5 år,
    Är 38 år och både spinnfiskar och flugfiskar
    Känner dåligt till fiskeställen omkring västerås så ett Fiskesällskap som känner till var man fiskar
    hade varit kul, sedan är det roligare om man är flera
    Har bil och motorbåt, men båten ligger på land nu

  • #2
    tjena jan, har bott här istan nu i 3 år lite drygt och har fiskat från land här men det har varit dålig utdelning. Vad jag hört så är mälaren här utanför västerås rätt trögfiskad. Finns väl säkert några guldställen men såna hålls det ju tyst om. Skulle nog istället söka mig längre in i mälaren dvs västerut men känner tyvärr inte till några exakta ställen.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av örnvik Visa inlägg
      Fiskesällskap runt Västerås området skulle ej vara så dumt
      Är nyinflyttat till Västerås sedan 1,5 år,
      Är 38 år och både spinnfiskar och flugfiskar
      Känner dåligt till fiskeställen omkring västerås så ett Fiskesällskap som känner till var man fiskar
      hade varit kul, sedan är det roligare om man är flera
      Har bil och motorbåt, men båten ligger på land nu
      Hej Jan!
      Skickar info i PM ...
      Skriv in din signatur här >> d'oh?

      Kommentera


      • #4
        Välkommen till västerås får man väl säga som infödd västeråsare
        Västerås är väl kanske inte den bästa fiskestaden men det finns ett par hotspots runt stan som tidvis kan vara väldigt heta! Vill du ha något tips om hotspots så är det bara att dra iväg ett pm!

        Kommentera


        • #5
          Här är en till hyffsat nyinflyttad kille från Västerås! har inte haft mina grejer i vattnet på flera år men saknar fisket som f-n.
          Är så trist att fiska själv och dessutom vet man inte vart man skall åka ....

          Har tidigare pimplat på tävlingsnivå, gäddfiskat och senaste flugan var havsöringsfiske i Bråviken.
          Hunnit bli 35 bast och har hur mkt tid som helst för fiske pga. arb-löshet.

          Nån här som vill dela med sig av lite info eller kanske ha sällskap på fisketuren!? skicka ett PM om du är blyg
          Senast ändrad av MikaelH; 2008-12-10, 15:52.

          Kommentera


          • #6
            Roligt att se lite v-åsare här på forumet. Som namnet säger så är jag en fiske rookie. Fiskade tills ca 15års åldern sen blev det ett uppehåll på 15 år... Införskaffade båt i höstas och ska "pimpa" upp den lite med spöhållare och ekolod under våren. Söker båtplats, så om någon som vet någon ledig plats runt tidö-lindö får gärna hojta till. Visst skulle det vara skoj med ett fiskesällskap. Tar gärna emot fiske tips om bra ställen i mälaren så man inte tröttnar och säljer båten direkt.. ;-)

            Kommentera


            • #7
              Goddagens!
              Håller med om att det är roligt att se lite Västeråsare här! Själv flyttade jag till "Mälarstaden" för 6 år sedan och vet exakt vad ni "nyare" går genom! Jag var, och är, besviken på utbudet som mälaren erbjuder om man, som jag, inte har båt...
              Men sedan hittade jag fkaspen.se och med klubben kom vänner och nya tips! Tycker man om flugfiske, karpmete eller allround spinnfiske så har klubben ett par vatten till förfogande!

              Jag har på senare tid upptäckt fisket som erbjuds inom en radie på ca 10mil (vilket är fullt överkomligt ekonomiskt)! Jag åker ibland till sthlm, älvkarleby och norrköpning för lite lax och havsörings fiske!

              På tal om Norrköping! Där är det premiär om en vecka (lärdagen den 14 feb 2009) som jag ska till.
              Om någon är intresserad så har jag minst en plats kvar i bilen!!! Hör av er.

              Det är alltså City fisket i centrala Norrköping som har premiär. Fisket som erbjuds är varierande och unikt. Vanligaste arterna är: havsöring, gös, gädda, abborre och sparsamt med lax.

              Kolla in --> http://www.cityfiskeinorrkoping.com
              Senast ändrad av Megaceryle Maxima; 2009-02-07, 16:54. Anledning: Glömde beskrivning av Norrköpings fisket.

              Kommentera


              • #8
                Tja

                Jag och tjejen flyttade precis till Västerås, har fiskat mycket i Vänern (Kållandsö) där vi har både båt och stuga... med det är ju inte helt praktiskt när man vill sticka ut en eftermiddag/kväll... Just nu är jag främst biten av flugfiske, blev lurad att börja av en polare och nu känns det inte som jag vill göra annat.
                Jag är helt ny i Västerås och känner inte till omgivningarna alls...Vad finns det för put and take sjöar och andra flug vatten inom några mils radie? Finns det några föreningar/klubbar med medlems vatten?

                Vänlige(n)
                /Johan

                Kommentera


                • #9
                  Vi har svartån! Det finns ett kortområde med regnbågar (och fin natur) som sträcker sej från det såkallade turbinhuset vid slottet upp till Falkenberghska kvarnen
                  Kort finns att köpa på willyssportfiske, berras och på sportfiskeboden.

                  lista på alla västmanländska vatten + mer info om svartån http://www.vastmanland.se/fiskeguide/

                  skitfiske!

                  Kommentera


                  • #10
                    Hej,
                    Jag är en 45 årig familjefar som har bott i Västerås sen -70. Har fiskat från land i många herrans år och tyckte jag fick nog av det förra året. Så jag gick och blev med båt. En Buster M som räcker gott. Har ett par polare och svärfar som brukar hänga med ut på sjön men ofta saknar man lite sällskap. Jag är en rätt lugn typ och åker gärna ut så ofta det går. Jag är inget proffs utan det är kul att bara komma ut lite och jag blir inte besviken om jag inte får nåt heller. Jag kör jerk och haspel och ibland lite enklare form av mete. Har båtplats vid Lögarängsparken. Vore kul att lära känna lite fler fiskeintresserade och göra gemensam sak. Jag är öppen för förslag och rätt social av mig så det vore bara kul med fler som är sugna på att åka ut ibland. Tycker du att det känns rätt så hör av dig. Nu väntar vi bara in våren så att det går att åka ut Tyck nu inte att "Han verkar lite gammal" för jag är inte alls sån utan fortfarande 30 inuti. hahaha.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                    3 svar
                    159 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg S.K fishking  
                    Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                    1 svar
                    248 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg tonyex
                    av tonyex
                     
                    Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                    9 svar
                    770 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                    12 svar
                    588 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
                    0 svar
                    130 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
                    Arbetar...
                    X