Fiskekamrat i Malmö/Skåne - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekamrat i Malmö/Skåne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskekamrat i Malmö/Skåne

    Eftersom flickan nu tröttnat på mitt eviga tjat om att hon skall följa med på fisketur så söker jag härmed en kamrat som står ut med mitt eviga tjat om fiske.

    På programmet just nu står jerkbaitfiske, jerkbaitfiske, jerkbaitfiske och sen så lite jerkbaitfiske. Självklart så är annat fiske även av intresse men har snurrat in totalt på jerkbait för tillfället.

    Söker alltså någon som är sugen på att ut och fiska jerkbait en eller ett par gånger i veckan, främst då efter gädda.
    Du får gärna ha stor kunskap om jerkbaitfiske eller precis som jag total novis på denna typ av fiske, så länge du har intresset så är det gott nog.
    Jag har bil så inga problem att ta sig till fiskeplatserna, problemet är som sagt sällskapet och möjligtvis valet av fiskeplats. Håller på att beta av lite kända och okända gäddvatten i Skåne för att hitta stället som passar mig bäst.

    Så, nu är det upp till dig att bevisa varför du är fiskekompisen för mig!

  • #2
    Hmm...iofs är det väl inte så många som fiskar i Skåne...men nån måste där väl vara som har lust att jerkbaitfiska lite?

    Kommentera


    • #3
      tja

      ingen jerkbaitfiskare dock men hänger gärna på om det är ok.

      Per

      Kommentera


      • #4
        Jag skulle kunna tänka mig att hänga på nu när havsöringsäsongen
        börjar ebba ut. Har inte fiskat gädda på ett tag och börjar bli riktigt
        sugen. Har faktiskt en gummibåt på 4 meter. Motor saknas dock
        och det är fotpump som gäller.
        Annars finns det ju massor med ställen där man kan hyra båt.

        Bor också i Malmö.

        Kommentera


        • #5
          Vore trevligt, är dock bara 17 år, snart 18.

          lirar mest spinn och lite lätt jerkbait

          mvh

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av BigDaddy Visa inlägg
            Eftersom flickan nu tröttnat på mitt eviga tjat om att hon skall följa med på fisketur så söker jag härmed en kamrat som står ut med mitt eviga tjat om fiske.

            På programmet just nu står jerkbaitfiske, jerkbaitfiske, jerkbaitfiske och sen så lite jerkbaitfiske. Självklart så är annat fiske även av intresse men har snurrat in totalt på jerkbait för tillfället.

            Söker alltså någon som är sugen på att ut och fiska jerkbait en eller ett par gånger i veckan, främst då efter gädda.
            Du får gärna ha stor kunskap om jerkbaitfiske eller precis som jag total novis på denna typ av fiske, så länge du har intresset så är det gott nog.
            Jag har bil så inga problem att ta sig till fiskeplatserna, problemet är som sagt sällskapet och möjligtvis valet av fiskeplats. Håller på att beta av lite kända och okända gäddvatten i Skåne för att hitta stället som passar mig bäst.

            Så, nu är det upp till dig att bevisa varför du är fiskekompisen för mig!
            1. Min sambo har också tröttnat på mitt eviga tjat om att följa med och fiska så pass ofta så att jag blir nöjd.

            2. Jag är nästintill totalt såld på jerkbaitfisket och gör nästan inget annat än försöka hitta insjöar i närheten, och någon som har lust att följa med.

            3. Fiskar mer än gärna alla dagar i veckan om det går och sambon önskar vara ensam så ofta hemma.

            4. Jag är själv nybörjare när det gäller jerkbaitfiske, men har fiskat i insjö sen barnsben. Därför är jag otroligt sugen på att fiska ofta, ofta, ofta, ofta.

            5. Inget körkort = kan inte ta mig med full utrustning dit jag vill. En mopedscooter hjälper till vid resor i Helsingborg, annars är det kört. Jag betar helst också av "okända" fiskevatten i skåne, spelar ingen roll var. Bara jag kommer dit!

            Skickar även ett PM till dig, hoppas att vi kan komma i kontakt.

            Kommentera


            • #7
              Skickade PM till dig, men fick aldrig något svar. Hoppas vi hörs!

              Kommentera


              • #8
                Tjenare,

                Jag och min kompis började jerkfiska förra året.
                Har knappt blivit nåt annan sen dess.

                Bor också i malmö och har fiskat av alla sjöar i närheten.
                Så vi kan kanske byta lite erfarenheter kring det?

                Blekinge skärgård har det blivit en hel del turer till också så de vattnen känner jag till litegrann.

                Nu på sommaren blir det mest kvällsfiske, enkelt att sticka ut 3-4h efter jobb bara.

                Det är bara att höra av sig via PM.

                Mvh, Jonas.

                Kommentera


                • #9
                  Tjena! Är relativt ny på just jerk, har dock blivit några turer till bla karlskrona. Det är ett fantastiskt kul fiske som jag gärna ägnar mer tid åt! Tycker vi ska teama upp någon gång?! Bor i Helsingborg. Hör av dig via mail eller telefon. fellin_002@hotmail.com alt. 0702253097

                  Är 24 bast, har tillgång till bil....och är förbannat sympatiskt

                  /Andreas
                  Senast ändrad av Fellin; 2009-07-06, 09:20. Anledning: man får ju passa stavningen!
                  Låt gäddan simma tillbaka!

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                  3 svar
                  157 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg S.K fishking  
                  Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
                  3 svar
                  379 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg EdvinMedvind  
                  Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                  1 svar
                  244 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg tonyex
                  av tonyex
                   
                  Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                  9 svar
                  765 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Cosmoz 08  
                  Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                  12 svar
                  580 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Arbetar...
                  X