Havsfiske Norge 2010 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiske Norge 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Havsfiske Norge 2010

    Finns det någon som ev, skulle vara intresserad av att redan nu börja planera en fiskeresa till Norge i början på juni 2010 ? tänkte ev ta med egen båt !
    Är ni som jag, orutinerade av norgefisket men har ett brinnande intresse av att prova det så kanske vi kan samla ihop ett gäng och testa det !

  • #2
    Jag åker upp 16-23 juni till Söröya med NSA. Även om jag hade haft båt hade jag inte trailat den upp. Smidigare och säkert billigare att åka med tex NSA.

    Kommentera


    • #3
      BIlligare är det nog inte men såklart smidigare. Dock är det inte alla fiskeplatser i Norge som har så bra och välutrustade båtar. Har du en bra båt utrustad med ekolod och plotter kan det visst vara idé att traila upp, kul att fiska från egen båt också. Är man novis inom havsfisket kan jag rekommendera mellannorge som resemål, t ex Hitra/Fröya med bra artrikedom och möjlighet till inomskärsfiske vid blåst.
      Hälleflundrafiskare

      Kommentera


      • #4
        Vad det kostar är ointressant, och det har ju sin charm att fiska från egen båt ! helt ny inom havsfiske är jag inte, har varit runt ringvassöya-Kvalöya 11 somrar i rad och fiskat eftersom mitt X har sin släkt i Hansnes ! paternoster cup 3 ggr, m,m ! men sen har det varit stiltje ett antal år så jag har återupptagit havsfisket för ett par år sedan och är tacksam för info och nya fiskekompisar !

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av HR 510 Visa inlägg
          Vad det kostar är ointressant, och det har ju sin charm att fiska från egen båt ! helt ny inom havsfiske är jag inte, har varit runt ringvassöya-Kvalöya 11 somrar i rad och fiskat eftersom mitt X har sin släkt i Hansnes ! paternoster cup 3 ggr, m,m ! men sen har det varit stiltje ett antal år så jag har återupptagit havsfisket för ett par år sedan och är tacksam för info och nya fiskekompisar !
          Låter inte som om du är orutinerad, trots att du själv skrev det. Kvalöya utanför Tromsö? Fått något intressant där?
          Hälleflundrafiskare

          Kommentera


          • #6
            Mycket sej, stor torsk, havskatt och ett hugg som jag aldrig glömmer, efter 2,5 timmes kamp så gick linan av !! Fick bla en havskatt som var mycket stor men var på den tiden inte riktigt medveten om hur stora fiskarna egentligen var,, fiskade mest för att ta hem för dagens middag !
            många är dom gångerna som jag har längtat dit upp igen !
            Senast ändrad av HR 510; 2009-07-18, 14:41.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av HR 510 Visa inlägg
              Mycket sej, stor torsk, havskatt och ett hugg som jag aldrig glömmer, efter 2,5 timmes kamp så gick linan av !! Fick bla en havskatt som var mycket stor men var på den tiden inte riktigt medveten om hur stora fiskarna egentligen var,, fiskade mest för att ta hem för dagens middag !
              många är dom gångerna som jag har längtat dit upp igen !
              Ja, Kvalöya är ju känt för stor havskatt, hälleflundra och rödspätta..Ska absolut åka dit framöver..
              Hälleflundrafiskare

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
              3 svar
              157 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg S.K fishking  
              Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
              3 svar
              379 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg EdvinMedvind  
              Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
              1 svar
              244 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg tonyex
              av tonyex
               
              Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
              9 svar
              765 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Cosmoz 08  
              Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
              12 svar
              580 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Arbetar...
              X