Trollare och jerkbait fiskare i Ludvika trakten (Väsman) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollare och jerkbait fiskare i Ludvika trakten (Väsman)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Trollare och jerkbait fiskare i Ludvika trakten (Väsman)

    Hej jag har alltid haft fiske som ett av mina största intressen. Jag har mest hållit på med flugfiske i vuxen ålder (jag är 47år nu).

    Ett fiske som jag återupptäckt är trolling efter gädda, öring och röding. Båten finns i sjön Haggen i Ludvika. Jag är ny för året i den sjön och har inte så bra koll på hur fisket är där. Jag har dock med hjälp av ekolod fått en ganska bra bild på hur bottenförhållanden och djup är i olika delar av sjön. Jag vet också att man släpper i en del öring i sjön.

    Jag har trollat efter öring ganska framgångsrikt men mest fått smått som fått gå tillbaka. Gädda däremot har gått trögt att trolla i sjön.

    Den utrustning jag har tillgång till består av öppen båt 4.30m med 4hk motor. Båten är utrustad med ekolod och gps. Det finns också en djuprigg med 5kilos lod. Jag trollar oftast med 4 spön och anväder mig av två sidoparavaner. Jag fiskar alltså med två spön på sidoparavaner, ett spö rakt bakom båten med djupparavan och ett spö på djupriggen.

    Båtplats är även sökt i sjön Väsman http://fiskailudvika.se/vaesman/index.html (piren), och funderingar finns på att flytta båten dit. Jag söker därför någon/några som trollar i Väsman och som kan ge mig tips på trollingen i sjön. Var man ska trolla, när, djup, beten osv. Om tillfälle ges följer jag gärna med på någon fisketur, återgäldar gärna det vid tillfälle också.

    Jag har precis upptäckt Jerkbait fisket och har prövat några gånger. Finns det fler jerbaitfiskare i Ludvika trakten som vill dela med sig av sin kunskap eller söker fiskepolare så hör av er.

    Flugfiskande vänner är alltid intressant, där har jag dock en hel del redan .

    Skicka gärna ett PM till mig eller svara här så tar jag kontakt med dig/er.

    Skitfiske på er alla!

    Mvh
    /Micke
    Senast ändrad av Acemicke; 2009-07-26, 11:07. Anledning: Rättning stavfel

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
3 svar
159 visningar
0 gillar
Senaste inlägg S.K fishking  
Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
1 svar
248 visningar
1 gilla
Senaste inlägg tonyex
av tonyex
 
Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
9 svar
770 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Cosmoz 08  
Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
12 svar
588 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
0 svar
130 visningar
0 gillar
Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
Arbetar...
X