Fiskeresa till Norge - Tips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeresa till Norge - Tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskeresa till Norge - Tips

    Jag ska planera in en fiskeresa till Norge tills nästa år för mig, farsan och brorsan. Tanken är att både testa på kustfisket och fiske efter öring, röding och lax en bit inåt land. Behöver tips!

    Vid kusten så är både turbåtar och just kustfiske intressant, vi tar med grejer för kustfisket men antar att man får använda deras prylar när man åker ut med turbåtar. För mig är kustfisket mer intressant om jag skall vara ärlig, jag och vågor går inte ihop

    Vi lär ta med oss tält, men att hyra stuga är ju förstås det vi räknar med då jag börjar planera redan nu. Och tanken var att hyra stuga kanske 4 dagar nära kusten och sedan flytta oss för att göra samma sak inåt landet.

    Behöver såklart mycket tips om älvar och åar för öring, röding och lax. Vi sysslar med allt fiske förutom fluga, så sträckor för mete och spinn är ett måste.
    Bloggen | Portfolio

  • #2
    Isåfall är kanske området kring Namsos värt att kolla-.-. Turbåtar finnes och massa kust att dänga av, lax har du i Namsen och en hoper småälvar. Öring och röding finns det massor av i div mer eller mindre fjällvatten ganska nära. Campingplatser och stuguthyrning kryllar det av. Fiskar i det området själv bara lax och med fluga dock. Namsen är dock en utmärkt laxälv med spinn och mask om man föredrar det, rent av på de flesta platser mer lämpad för spinn o mask än för fluga.

    Kommentera


    • #3
      Tackar, ska kika på det
      Bloggen | Portfolio

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
      3 svar
      157 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg S.K fishking  
      Startad av EdvinMedvind, 2023-04-16, 15:16
      3 svar
      379 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg EdvinMedvind  
      Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
      1 svar
      244 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg tonyex
      av tonyex
       
      Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
      9 svar
      765 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Cosmoz 08  
      Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
      12 svar
      580 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Old Firehand  
      Arbetar...
      X