yes så är det! har fått mycket abborre med rom i magen under högsommar genom åren!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Romstinna fiskar nu på hösten
Collapse
X
-
I mitt akvarium går det så mycket snabbare, men det är ju tropiska fiskar. Misslyckas en lek kan nästa vara ett faktum inom två veckor. Intressant att iaktta är att lekfärdiga fiskar kan gå lång tid och vänta på rätt förutsättningar. Ett rejält vattenbyte med friskt o kallt vatten kan få igång leken inom några timmar.
Så jag tror nog att många fiskarter kan gå med rom i kroppen under lång tid.......
Kommentera
-
Tog en gädda igår som var romstinn så verkar vara så som det sägs att dem bygger upp rommen nu och att den lagras fram till våren då det är dags för lekenMin fiskeblogg:
www.marcusfiske.blogspot.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av BosseDHej,
Jag har blivit kontaktad av en forskare från Polen som är på jakt efter material av...3 Foton-
Kanal: Våra svenska fiskar
2026-04-29, 15:00 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
|
1 svar
224 visningar
2 gillar
|
Senaste inlägg
|
||
|
Startad av BosseD, 2026-04-29, 15:00
|
1 svar
196 visningar
2 gillar
|
Senaste inlägg
av SharkGirl
2026-04-29, 16:29
|
Kommentera