Romstinna fiskar nu på hösten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Romstinna fiskar nu på hösten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    yes så är det! har fått mycket abborre med rom i magen under högsommar genom åren!

    Kommentera


    • #12
      Det är inget ovanligt att fiskar har rom under senhösten, det är denna period som rommen utvecklas. Under vintern och våren mognar rommen endast.

      Kommentera


      • #13
        I mitt akvarium går det så mycket snabbare, men det är ju tropiska fiskar. Misslyckas en lek kan nästa vara ett faktum inom två veckor. Intressant att iaktta är att lekfärdiga fiskar kan gå lång tid och vänta på rätt förutsättningar. Ett rejält vattenbyte med friskt o kallt vatten kan få igång leken inom några timmar.
        Så jag tror nog att många fiskarter kan gå med rom i kroppen under lång tid.......

        Kommentera


        • #14
          Tog en gädda igår som var romstinn så verkar vara så som det sägs att dem bygger upp rommen nu och att den lagras fram till våren då det är dags för leken
          Min fiskeblogg:
          www.marcusfiske.blogspot.se

          Kommentera


          • #15
            Käka du upp den?

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
            1 svar
            224 visningar
            2 gillar
            Senaste inlägg Jester Burk II  
            Startad av BosseD, 2026-04-29, 15:00
            1 svar
            196 visningar
            2 gillar
            Senaste inlägg SharkGirl  
            Arbetar...
            X