Bottenmete efter lake under höst/tidig vinter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bottenmete efter lake under höst/tidig vinter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • blåvitt88
    replied
    Jag hakar inte på att fiska med er men hakar gärna på om att få mer kunskap.

    Lämna en kommentar:


  • Nila
    replied
    Samma här!

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Jag hakar på! Vill veta mer om Lake.

    Lämna en kommentar:


  • Sundström76
    replied
    Väcker tråden till liv då grabbarna hemma har abstinens och vill prova lakmete nån kväll .
    i en sjö utan vettiga utlopp (kraftverk)söker man dom bara djupt från land ? I en sjö med utlopp i sjön eller älven från ? Lake är nytt för mig men sitter nog många här med kunskap -känns ju bättre om man börjar där dom rimligtvis söker mat och inte så långt från det går

    Lämna en kommentar:


  • team färgen
    replied
    Nu har jag hittat mörten. Blev 15st mellan 7-19cm.
    Ska jag köra hel eller delade fiskar?
    Och vart skall jag söka dom?

    Lämna en kommentar:


  • team färgen
    replied
    Tråkigt. Jag va ute och kollade möetstugan men det va lika tomt som dina lake pass så jag kommer inte änns ut på något pass.

    Lämna en kommentar:


  • Numse
    replied
    Nej tyvärr. Två bompass i Mjörn, ett bompass i Sävelången.

    Lämna en kommentar:


  • team färgen
    replied
    Joakim fick du någon lake i mjörn? Och vilket djup fiskade du på.
    Skall själv prova i lilla färgen tänkte jag fast från land.

    Om jag utläst tråden bäst ska jag leta branta djupbranter gärna med stenigare botten?
    Men ska jag sokta på branter nära in och utlopp?
    Eller bara prova mer jämn grund botten närra vass?

    Mörtstugan ligger ute nu så förhoppnongsvis är den full av mört nu till bete.

    Lämna en kommentar:


  • Abramis Brama
    replied
    Nu har kylan tagit sitt grepp om Västra Götaland. Om jag får möjlighet ska jag försöka ta ett isfiskepass på sjön där jag har provat att bottenmeta. Enligt rapport har folk tagit lake från isen. Men sen undrar jag, är det någon idé att bottenmeta efter lake när isen väl har försvunnit (vilket kan tänkas bli när som mellan januari-april)?

    Lämna en kommentar:


  • Haze
    replied
    Jag var själv ute idag och fick bara en liten lake trots att jag testade fyra säkra platser. Det var precis som att alla lakar var som bortblåsta. Det brukar bli så på mina platser men i normala fall sker det inte för ens i januari.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
1 svar
223 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Jester Burk II  
Startad av BosseD, 2026-04-29, 15:00
1 svar
186 visningar
2 gillar
Senaste inlägg SharkGirl  
Arbetar...
X