Kanadaröding - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanadaröding

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
    Kom gärna med tips på hur jag ska lura upp dessa så ska jag se till att köra Catch & Eat eller nåt.

Ingen kommer tro en om jag säger vart jag har sett en sådan fisk, och känner ingen eller hört om någon som fångat en KR i dessa vatten.

När du säger så där blir man ju bara ännu mer nyfiken?

Vilket län om man får fråga?

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
      När du säger så där blir man ju bara ännu mer nyfiken?

Vilket län om man får fråga?
      Kan avslöja det när jag lyckats fånga en

Den som cirkulerade runt båten var enorm.....har en fiskepolare som var med vid detta tillfälle och kan intyga monstret. Han återvände själv några dagar efter och den var kvar där den sågs senast.

Detta var förra året, men jag har inte kunnat släppa tanken försöka rikta mitt fiske efter denna art.
      Senast ändrad av Serigös; 2014-12-03, 19:09.

Kommentera

Kan avslöja det när jag lyckats fånga en

Den som cirkulerade runt båten var enorm.....har en fiskepolare som var med vid detta tillfälle och kan intyga monstret. Han återvände själv några dagar efter och den var kvar där den sågs senast.

Detta var förra året, men jag har inte kunnat släppa tanken försöka rikta mitt fiske efter denna art.

Ok, vilken sida av Dalälven då?

Kommentera

Ok, vilken sida av Dalälven då?
          Gävle o söder ut

Kommentera

Gävle o söder ut

Intressant om det nu stämmer att det nu är en Kanada.

I Värmland o Dalarna har jag hört knapphändiga uppgifter om att det skulle ha planterats ut kanadicker samt i Mälaren.

Kör järnet o lirka upp en, läge för en ismetad kanadaröding ifrån Sverige!
            Youtube har ju massvis med is filmer på KR.

Kommentera

Intressant om det nu stämmer att det nu är en Kanada.

I Värmland o Dalarna har jag hört knapphändiga uppgifter om att det skulle ha planterats ut kanadicker samt i Mälaren.

Kör järnet o lirka upp en, läge för en ismetad kanadaröding ifrån Sverige!
              Youtube har ju massvis med is filmer på KR.
              Båten ligger på land så man hoppas på en bra is så man får ut och försöka lura upp en KR

Kommentera

770 pers har kollat in tråden men ändå inge vettigt tips eller svar på mina frågor i första inlägget.

Är 100% säker på att det var en Kanadaröding, går liksom inte mista den med andra arter. Antingen var den en gädda med konstig kroppsform och fenor eller en kanadaröding.

Så är detta en art som förflyttar/vandrar långa avstånd eller stannar den på samma ställe?
                Om ni skulle leta efter denna art i en större sjö med djup från 2-55m, vart skulle ni leta?
                Djupt, vinter, sommar osv.?

Om någon med båt är sugen på att åka ut för att testa fånga en är jag mer än intresserad. PM:a mig så kan vi snacka vidare.

Kommentera

770 pers har kollat in tråden men ändå inge vettigt tips eller svar på mina frågor i första inlägget.

Är 100% säker på att det var en Kanadaröding, går liksom inte mista den med andra arter. Antingen var den en gädda med konstig kroppsform och fenor eller en kanadaröding.

Så är detta en art som förflyttar/vandrar långa avstånd eller stannar den på samma ställe?
                  Om ni skulle leta efter denna art i en större sjö med djup från 2-55m, vart skulle ni leta?
                  Djupt, vinter, sommar osv.?

Om någon med båt är sugen på att åka ut för att testa fånga en är jag mer än intresserad. PM:a mig så kan vi snacka vidare.

Självklart är jag sugen på ett försök, tills i vår isåfall!

Min båt är vinterförvarad för året nu.

Tipset är att ta den tidigt på våren direkt efter islossningen, i de sjöarna vi fiskar KR så stryker dem landnära tidigt på året i födojakt. Gärna landnära med lite djup nära inpå,
                  Vi har fiskat mitt i stora sjöar över djup på 80-90meter till botten och endast hittat mindre kanadicker utepå, de 'större' fiskarna har vi fått relativt landnära.

Kommentera

Denna filmen från Uncut Angling är rätt trevlig med, vet inte om man kan fiska Kanadaröding så i Svea Rike dock.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
                      Denna filmen från Uncut Angling är rätt trevlig med, vet inte om man kan fiska Kanadaröding så i Svea Rike dock.

https://www.youtube.com/watch?v=kRIZ2Fqzdto
                      Den har jag redan sett Båten åkte upp på land och jag började på ett nytt jobb så fisket har tyvärr fått lida så det har ännu inte blivit nå test efter KR:en än.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
                      5 svar
                      408 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Grabbn88  
                      Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10