Vad är det för fisk som plaskar i ytan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är det för fisk som plaskar i ytan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad är det för fisk som plaskar i ytan?

Filmade en snabbis:

Är det brax som härjar runt i ytan? Det var ett j-a plaskande hela kvällen. Schas! Jag fiskar abborre här!
    Senast ändrad av Bergman; 2015-09-11, 10:52.

Spontan gissning: Id.

Kommentera

Nån form av vitfisk. Id, mört eller annan. Kan vara ung Brax. De såg väldigt bruna ut.

Kommentera

Nu har jag kollat på filmen ruta för ruta och nog fasen är det brax. Hade faktiskt ingen aning om att de höll på så här, hoppar ju nästan som delfiner.

Kommentera

Mycket möjligt små braxen?
          Om det inte är öringar?

Vi brukar trolla gädda i fryken sent på höstarna typ november, och under första timmarna på morgnarna just vid gryning så brukar ofantliga mängder med brax hoppa/vaka i hela sjön vad de ser ut som! Jättemärkligt, bara där som jag sett det fenomenet!
          Och de är även stor braxen ca 1-3kg.

Kommentera

Jag har svårt att tro att detta är braxen men det är inte helt omöjligt.

Kan det vara frågan om större sarvar eller idar som är uppe och mumsar i sig insekter?
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

I sjön finns det väldigt mycket brax, så därför var det min första gissning.. och när jag kollar på filmen ruta för ruta så kan jag nästan svära på att det är en eller flera braxar som hoppar och plaskar. Öring finns inte i sjön.

De ser inte ut att äta utan bara plaska och härja likt små bruna delfiner.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
              1 svar
              233 visningar
              2 gillar
              Senaste inlägg Jester Burk II  
              Arbetar...