Varnar fiskar övriga där du fiskar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varnar fiskar övriga där du fiskar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varnar fiskar övriga där du fiskar?

Man hör sällan nåt om denna fråga men t.ex om man får en abborre o den släpper så ofta kan den eller nån annan i samma stim nappa o ta om igen. Undrar när dom kännt kroken o går tillbaka kan dom varnar dom övriga abborrar under ytan där då? Men känns inte som dom kan göra det för ibland nappar dom ju hela tiden om man hittar på dom. Är fiskar så dumma egentligen? Det här funderar jag på ibland o då jag får upp nån firre som jag skall sätta tillbaka så slänger jag i den liten bit från där jag fått fisken just för att. Andra djur varnar ju varandra när fara finns.
    Senast ändrad av fear; 2016-08-18, 12:19.

Hahaha, tanken har slagit mig med..
    Men jag kör c&r till 99% och ja, jag får mer än 1 fisk per tur
    Bara ett kast till..

Kommentera

De vet i tusan om dom gör. Med abborre e de väl tvärtom isf. Har man väl fått första så bruka de komma några till. Typ som att dom säger till dom andra att komma hit,här finns de käk.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ja, gäddorna i min sjö har t.o.m målat graffiti på stenarna, "död åt Mctail" står det.

Kommentera

Ursprungligen postat av fear Visa inlägg
          Man hör sällan nåt om denna fråga men t.ex om man får en abborre o den släpper så ofta kan den eller nån annan i samma stim nappa o ta om igen. Undrar när dom kännt kroken o går tillbaka kan dom varnar dom övriga abborrar under ytan där då? Men känns inte som dom kan göra det för ibland nappar dom ju hela tiden om man hittar på dom. Är fiskar så dumma egentligen? Det här funderar jag på ibland o då jag får upp nån firre som jag skall sätta tillbaka så slänger jag i den liten bit från där jag fått fisken just för att. Andra djur varnar ju varandra när fara finns.
          Varnar fiskar övriga där du fiskar?

Stimfiskar varnar varandra genom att via sidolinjesystemet vidarebefordra tryckvågor i vattnet...

Fiskar varnar också varandra när de ser andra fiskar i närheten som skräms och reagerar häftigt...

Old Firehand

http://www.trumman.com/fisketips.htm

Senast ändrad av Old Firehand; 2016-08-18, 14:28.

Kommentera

Jag tror dom Twittrar eller nåt....

Kommentera

Lägger väl upp en varningstråd på Fisk-Facebook...

Kommentera

Här tar abborrar på sig gula reflexvästar för varna andra abborrar för att nu är "Silverfisken" ute och fiskar.

Kommentera

Jag upplever att vid pimpel från isen så kan det vara nästan omöjligt att få fisk på kroken om man nyss har tappat en fisk i samma hål.
                  Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ja det är därför jag pussar på de större exemplaren så de ska meddela sina ännu större kamrater att det inte var så farligt och man fick lite ragg ovan ytan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
                    5 svar
                    426 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Grabbn88  
                    Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10