Tja!
Detta kanske är en lite dum fråga men måste ställa den ändå.
Google-mapsade lite för ett tag sedan och hittade en mindre sjö ute i skogen en ~20 minuters gångväg från där jag bor, och har sedan dess varit där ungefär ett tiotals gånger och provfiskat lite.
Har dock ENDAST lyckats kroka abborrar, de flesta något mindre men ett par schyssta också, så grävde runt en del på nätet och hittade ett dokument ifrån länsstyrelsen om provtagningar ifrån ~1990 som sa att sjön var på gränsen till att bli försurad(hittar dock ingen mer nylig info).
Min fråga är därför; är det möjligt att det endast finns abborre i sjön? Att den alltså saknar gädda osv? Och i så fall, vad betyder det troligtvis för abborrtillståndet, om något?
Detta kanske är en lite dum fråga men måste ställa den ändå.
Google-mapsade lite för ett tag sedan och hittade en mindre sjö ute i skogen en ~20 minuters gångväg från där jag bor, och har sedan dess varit där ungefär ett tiotals gånger och provfiskat lite.
Har dock ENDAST lyckats kroka abborrar, de flesta något mindre men ett par schyssta också, så grävde runt en del på nätet och hittade ett dokument ifrån länsstyrelsen om provtagningar ifrån ~1990 som sa att sjön var på gränsen till att bli försurad(hittar dock ingen mer nylig info).
Min fråga är därför; är det möjligt att det endast finns abborre i sjön? Att den alltså saknar gädda osv? Och i så fall, vad betyder det troligtvis för abborrtillståndet, om något?
Kommentera