Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad är det här för fisk?
Collapse
X
-
Var finns den länken?Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg
Edit. Ok, nu såg jag att det faktiskt fanns en välgömd länk i Christopdouglas inlägg.
Edit: hittade den.Senast ändrad av stefan1; 2021-02-05, 16:41.
Lämna en kommentar:
-
Jag förstår inte syftet med dessa botar som inte postar länkar, reklam eller liknande utan istället försöker svara trovärdigt i trådar. Kanske det är sportfiskarna som har skapat dom för att öka aktiviteten på fiskesnack, skämt åsido.
Edit. Ok, nu såg jag att det faktiskt fanns en välgömd länk i Christopdouglas inlägg.
Lämna en kommentar:
-
Forutsatt at du tar fiskene inn på vinteren, kan du måle vannverdier (spesielt PH og GH) og basere deg på nesten alt av lokale arter samt sub-tropiske arter som ikke blir for store. Stingsild og ørekyt (elritsa) er opplagt kandidater. 4-5 av de er passe.
Lämna en kommentar:
-
Bowen har som vanligt rätt... Närmare svar än Elritsa blir svårt att komma...https://www.google.com/search?rlz=1C...w=1344&bih=699 ...Ursprungligen postat av GabrielJsson Visa inläggHar en damm på gården som jag håller på att rensa nu. Den grävdes för en väldans massa år sen, (innan jag var född), men har både inflöde och utflöde från andra vattendrag. Den är väl 30x20 meter eller något sånt.
Vet att det planterats in gräskarp och ser att det finns en massa småfisk i den som jag inte lyckats få upp med håv än, dock så råkade jag stöta på en orm som hade lyckats fånga den här fisken precis i utflödet.
Skulle vara intressant att veta vad det är, har aldrig sett den förut. Har ni någon koll? Tack för svar!
Old Firehand
Leif Engström
Lämna en kommentar:
-
Elritsa är väl ett tecken på bra vatten? Appen fisknyckeln e kanon när du stöter på nya arter hädanefter (:
Lämna en kommentar:
-
Foton
Collapse
-
av Grabbn88Tjena! Börjat hålla på med artfiske och fick upp en grässnultra/skärsnultra idag, undrar om nån vet...2 Foton
-
Kanal: Våra svenska fiskar
2025-05-19, 20:38 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
|
5 svar
404 visningar