Tips till höstfiske i en svår sjö(gädda) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips till höstfiske i en svår sjö(gädda)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Haha, nej, tror inte jag kommer få någon mer som är lika stor som denna. Men efter två månader med blankpass så ser det ut som att det börjar hända något i sjön. Så skulle det komma några 100 fiskar till så ser jag det som ketchup.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Gäddamatör Visa inlägg
      Haha, nej, tror inte jag kommer få någon mer som är lika stor som denna. Men efter två månader med blankpass så ser det ut som att det börjar hända något i sjön. Så skulle det komma några 100 fiskar till så ser jag det som ketchup.
      Vad lever "ädelfisken" av? Vägen till storgäddan går alltid via magen.

      Kommentera


      • #23
        Är nog mycket mysis/insekter/yngel, men sen när dom når en viss storlek så börjar dom nog leva på sina artsfränder. Men är ganska mycket röding i sjön, men dom håller sig väldigt djupt.

        Kommentera


        • #24
          Då skulle jag trolla med dessa i linändan https://www.happyangler.se/sv/beten/...AaAsM5EALw_wcB
          Spinnfiske skulle jag aldrig ha tålamod till

          Kommentera


          • #25
            Hade gjort det om det var lov med motor, gäller även el.. Sen är det klart att man kan ro sakerna, men blir så krångligt.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Gäddamatör Visa inlägg
              Hade gjort det om det var lov med motor, gäller även el.. Sen är det klart att man kan ro sakerna, men blir så krångligt.
              Då är det trampbåt som gäller..

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Gäddamatör Visa inlägg
                Hade gjort det om det var lov med motor, gäller även el.. Sen är det klart att man kan ro sakerna, men blir så krångligt.
                meh!!!
                ro drag e ju SJÄLVASTE LIVET SJÄLVT!!! (*insert klurig glad smiley)
                jag hade lätt satsat på dragrodd, om de är ok i sjön (värt å dubbelkolla den regeln dock).
                bara bjuda me mig på en tur så ror ja båten, du pekar me hela handen var vi ska och släpper beten efter spöna! (*insert nån jävla smiley av någe slag)

                oavsett, skulle lätt köra mycke dragrodd om ja var du, du kan ju sen alltid varva me spinnfiske då å då vid trötthet? och speciella platser (även om de hittills låter lite som att just utmärkande platser som är extra fångstgivande är det långt mellan? ännu bättre iofs då å ro drag mellan chansningarna på olika spots man gör då?)

                mvh/peter
                https://www.facebook.com/OKspinners/

                Kommentera


                • #28
                  och ja!!! såklart! stort grattis till den supersnygga damen oxå!!! kul när allt kämpande ger utdelning ju!!!
                  https://www.facebook.com/OKspinners/

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg

                    meh!!!
                    ro drag e ju SJÄLVASTE LIVET SJÄLVT!!! (*insert klurig glad smiley)
                    jag hade lätt satsat på dragrodd, om de är ok i sjön (värt å dubbelkolla den regeln dock).
                    bara bjuda me mig på en tur så ror ja båten, du pekar me hela handen var vi ska och släpper beten efter spöna! (*insert nån jävla smiley av någe slag)

                    oavsett, skulle lätt köra mycke dragrodd om ja var du, du kan ju sen alltid varva me spinnfiske då å då vid trötthet? och speciella platser (även om de hittills låter lite som att just utmärkande platser som är extra fångstgivande är det långt mellan? ännu bättre iofs då å ro drag mellan chansningarna på olika spots man gör då?)

                    mvh/peter
                    Haha, då blir det nog en lång körtur för dig. Ja, punkterna där jag har fått fisk har varit ganska små område. När jag ser eko ute på vattnet så är dom väldigt djupt. Men har tänkt på att det går att köra blyparavaner(som vid fiske efter kanadaröding), eller använda några djupgående wobbler, men har inte mycket erfarenhet med det. Sen tar det lite emot när man är en utpräglad jerkbait fiskare. Men blir väl is eftervart också Detta är ju första året som jag fiskar denna sjön seriöst, å mycket tid har gått på att ro runt och karta upp!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stampe, 2007-02-05, 20:35
                    36 svar
                    23 394 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Abramis Brama, 2014-10-26, 10:40
                    125 svar
                    15 222 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg blåvitt88  
                    Startad av Henke E, 2022-06-23, 19:30
                    14 svar
                    1 497 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gabbu
                    av gabbu
                     
                    Startad av Henke E, 2023-03-08, 17:09
                    16 svar
                    773 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Shad, 2023-05-16, 09:39
                    3 svar
                    357 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Arbetar...
                    X