Vilken storlek på MotorGuide bör jag välja? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken storlek på MotorGuide bör jag välja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vilken storlek på MotorGuide bör jag välja?

    Click image for larger version

Name:	Naviguide informerar 2.jpg
Views:	1
Size:	435,1 KB
ID:	1837897

    Vad som avgör vilken MotorGuide Xi5 som passar just dig är framförallt vilken storlek på båt du använder. Det finns tre olika storlekar på MotorGuide Xi5, 55lb, 80lb samt 105lb.
    Rekommenderat av oss är följande:
    • 55lb – Båt upp till 500kg
    • 80lb – Båt mellan 500-900kg
    • 105lv – Båt 900+
    En annan aspekt som också finns att ta hänsyn till är längden på riggen. Detta beror på hur hög fören i båten är. Det man ska tänka på att ju längre ner motorn sitter desto mer dragkraft får den och mindre batteri går åt. Fiskar man på djupare platser rekommenderas alltid att ha elmotorn långt ner.
    Batteriåtgången är väldigt låg på dessa motorer eftersom de innehåller komponenter som tillåter motorn att vara tystare, svalare och upp till 50% mer effektiv. Hur mycket batterikapacitet du behöver till din motor beror givetvis på hur mycket du använder din elmotor till just ditt fiske. Låt säga att du trollingfiskar en hel dag med en 80lb motor med en båt runt 700kg. I detta fall rekommenderas åtminstone 2x100ah som du sedan kopplar samman för att få 24v. Om du istället har i avseende att endast ska spinnfiska med samma sorts båt, klarar du dig ledigt med 2x75ah batterier.
    Ytterligare en aspekt man ska tänka på är att ha färska batterier och framförallt en laddar som klarar av att trycka ordentligt med ström i batterierna man använder. Batterier är en färskvara!

    Vill du ha hjälp eller svar på någon av dina frågor?
    Du hittar oss på:
    www.naviguide.se / www.facebook.com/NaviGuideSverige

  • #2
    Men når kommer de med skaftlengder som egner seg på noe annet enn US Bassboats og joller? 60" er ikke mye.
    Team Colibri

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Arbetar...
    X