Levande mört! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Levande mört!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Levande mört!

    Click image for larger version

Name:	mörtfiskesnack.jpg
Views:	1
Size:	196,3 KB
ID:	1850199
    Levande mört finns nu hemma hos Huntyard & Berras butik i Vårby!

    Välkomna!


    WWW.HUNTYARDBERRAS.COM

  • #2
    Samma fråga var uppe förra året med!
    Ska vi verkligen starta en till!

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Silverbågen
      Varför säljer Huntyard&Beras levande mört när det är förbjuder att fiska med levande agn???

      //S
      Ja det är ju helt enkelt för jä*ligt, har hört att det till och med finns bilhandlare i Sverige som säljer bilar som går fortare än 120 km/h trots att det är högsta tillåtna hastighet i landet !!!

      Kommentera


      • #4
        Så länge det inte är olagligt så finns det väl ingen anledning att försöka tvinga Fiskesnack att förbjuda annonser om försäljning av levande betesfisk?
        Och OM det är olagligt och jag missat det så vore åtminstone jag glad för en länk där man kan läsa mer om det.
        Jordbruksverket och deras inhyrda advokaters tolkningar av djurskyddslagen är ovidkommande, Jordbruksverket kan komma med rekommendationer för hur en lag borde tillämpas och inget annat. Ingen har såvitt jag vet någonsin ens blivit åtalad för brott genom att använda en levande fisk som bete.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
          Så länge det inte är olagligt så finns det väl ingen anledning att försöka tvinga Fiskesnack att förbjuda annonser om försäljning av levande betesfisk?
          Och OM det är olagligt och jag missat det så vore åtminstone jag glad för en länk där man kan läsa mer om det.
          Jordbruksverket och deras inhyrda advokaters tolkningar av djurskyddslagen är ovidkommande, Jordbruksverket kan komma med rekommendationer för hur en lag borde tillämpas och inget annat. Ingen har såvitt jag vet någonsin ens blivit åtalad för brott genom att använda en levande fisk som bete.
          Jag hittade denna artikel från 2013 och om dom inte hävt det så verkar det vara förbud mot angel med levande mört.

          http://www.dt.se/allmant/dalarna/for...d-levande-fisk
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • #6
            Vad kunden väljer att göra med mörten är väl inte säljarens ansvar?
            "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
            Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Tooba Visa inlägg
              Vad kunden väljer att göra med mörten är väl inte säljarens ansvar?
              Inväntar vänsterns moralpredikan

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Arbetar...
              X