Fiskedrag bortskänkes! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskedrag bortskänkes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Rebecca Visa inlägg
    Hej!!

    Jag heter Rebecca och har precis hittat hit till Fiskesnack för att få lite fisketips osv (premiärinlägget! ). Är 21 och pluggar i Malmö, och följde nyligen ut en vän på fiske vid Citadellet i Landskrona. Har aldrig fiskat i hela mitt liv innan dess och ärligt talat var jag nog lite tveksam. Tålamod har jag ju hört att man behöver och där låg min oro... men det blev trots allt en riktigt lyckad dag! Jag fick två öringar som jag till och med tog hem och som nu ligger i frysen. Haha, det känns nästan lite triumferande. Spänningen när man kunde se fiskarna följa draget och adrenalinet när de högg... Fantastiskt roligt ju!!

    Detta känns absolut som en hobby värd att satsa på, och då jag nyss fått tillgång till bil känns det ännu mer som ett intresse för mig. Älskar ju natur och friluftsliv (det har dessutom kopplingar till vad jag pluggar) och det känns nästan lite tråkigt att jag inte upptäckt det roliga med fiske förrän nu. Så många år jag missat! Problemet nu ligger i utrustning. Jag pluggar som sagt och ekonomin är ju som bekant inte särskilt tillåtande vad gäller roliga utsvävningar. Har dock haft lite skattepengar som jag kunnat köpa ett spö och rulle för, med hjälp och råd av min kompis. Så till nästa problem - vad ska man fiska med? Drag och sånt har jag ju ingen aning om vad som funkar. Kustfiske är ett ord jag känner igen, det brukar min vän ägna sig åt ibland - kanske det första kitet hade passat mig bra? Vad tror ni? Vad kan man få för fisk på de dragen? Bor som sagt i Malmö så vattnena här runt omkring passar fint ur ren tillgänglighetssynpunkt. Då hade jag kunnat följa med honom och ha mina egna grejer på riktigt och slippa låna... Dessutom hade jag kunnat ta mig ut själv och bygga på fiskeintresset ännu mer, vilket jag utan tvekan vill ägna sommaren åt!

    Önskar er alla en fin sommar med mycket spännande fiske!

    Rebecca
    Grattis till kustpaketet.

    Hör av dig med adress via meddelande, eller om vi skall mötas upp i Malmö så slipper jag skicka det och spar en frakt.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
      Grattis.

      Skicka meddelande med adress var jag skall skicka insjöpaketet. Hoppas du får glädje av det och fångar fisk med det. Och lägga gärna sen upp bilder här och skicka meddelande när du gör det så man inte missar det.
      Hej Multifix. Om du inte hör av dig går insjöpaketet vidare till någon annan lycklig.

      Kommentera


      • #23
        De grodorna från insjöpaketet gav oss en gädda på precis över 10kg i helgen

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
          Hej Multifix. Om du inte hör av dig går insjöpaketet vidare till någon annan lycklig.
          Sorry har varit bortrest.

          Kommentera


          • #25
            Rebecca har fått sina drag. Skitfiske på dig. Berätta hur det går sen.

            Och så skall jag idag gå och posta Multifix idag också. Fått addressen.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Multifix Visa inlägg
              Sorry har varit bortrest.
              Paketet postat! Nu får du fånga massor av fisk och ta bilder lägga upp här. Skickade med några Gummijiggar också med skyddad krok som åker upp vid hugg. Testa Gädda och abborre på dem.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Arbetar...
              X