Kille på 16 år behöver beten, får inte köpa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kille på 16 år behöver beten, får inte köpa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kille på 16 år behöver beten, får inte köpa

    Tjena, jag är en kille på 16 år som har ett jerkset, men jag får inte köpa beten, skulle va schysst att få nån tail och jerkbete så jag kan fiska med min jerk-utrusting. Vet inte om ni tycker jag är för gammal för att få beten med tack i förhand om någon vill ge mig några drag
    PMA

  • #2
    FÅR inte köpa beten? Märkligt... Har du fått en present (jerkbait-set) du inte kan använda?

    Låter lite som att ge någon en bil men förbjuda bensininköp.

    Och förresten - är det inte dags att sova vid 00:32... skola imorgon!

    Hälsningar

    Nattugglan
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #3
      Tjena nattugglan
      Det va faktiskt så att jag köpte det mer eller mindre i smyg, inte så glada miner här hemma efter det :/ och nu har jag "köpa fiskeprylarförbud" så kan inte använda det :/
      Inte sova än, har lov

      Kommentera


      • #4
        Du får väl köpa betena i smyg då med
        Bara ett kast till...

        Kommentera


        • #5
          Har du ett jobb? Om inte, skaffa ett så kan du köpa mycket roliga fiskegrejer

          Kommentera


          • #6
            Inte lätt att skaffa ett extrajobb som 16-åring men du kanske har massa gamla grejer du inte använder längre som du kan sälja? Leksaker, radiostyrda prylar, gamla kläder? Blocket om du inte har bråttom och vill få en viss summa för något, tradera om det är något hyfsat populärt och/eller du behöver pengar snabbt.

            Sen kan du ju erbjuda föräldrar, släktingar eller grannar att hjälpa till mot betalning. Måla, gräva, städa i trädgården, dammsuga etc. Etc.
            "Bättre att skjuta vid sidan av än att inte skjuta alls..."

            Kommentera


            • #7
              Dom tycker det är onödigt att lägga ner pengar på drag för att jag har så många, men det är till min haspelutrusting, så även om jag skaffar pengar själv blir dom arga om jag köper :/

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av rasmushaller Visa inlägg
                Dom tycker det är onödigt att lägga ner pengar på drag för att jag har så många, men det är till min haspelutrusting, så även om jag skaffar pengar själv blir dom arga om jag köper :/
                Du har redan många drag, har köpt en ny jerkbaitutrustning, och frågar sen om folk vill skänka dig fler drag? Har jag fattat det hela rätt?
                A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av rasmushaller Visa inlägg
                  Dom tycker det är onödigt att lägga ner pengar på drag för att jag har så många, men det är till min haspelutrusting, så även om jag skaffar pengar själv blir dom arga om jag köper :/
                  Du kan inte lägga upp en bytes annons istället då, om du har så mycket? Finns kanske någon som vill ha nått av det du har. Det hade nog uppskattats av dina föräldrar oxå om du är lite företagsam.
                  Bara ett kast till...

                  Kommentera


                  • #10
                    16år.
                    Får du ditt studiebidrag själv?
                    Hur mycket ringer du mobilt för?
                    Hur mycket tankar du mopeden för?
                    Vet att man som 16åring inte för röka,snusa,dricka men gör du något av det ?

                    Ändra lite på dina livsvanor så har du säkert snart råd att köpa några beten.

                    Sen kan du alltid erbjuda dig hjälp med tvätt, städning, gå ut med sopor, klippa gräs osv... Samt även erbjuda dina grannar samma tjänster !

                    Var lite påhittig så löser det sig nog !

                    Mvh. HenkeW

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X