Befria mig från min jinxade Savagearhåv XL! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Befria mig från min jinxade Savagearhåv XL!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • [Skänkes] Befria mig från min jinxade Savagearhåv XL!

    Jag köpte denna håv beggad tidigt i våras. Jag tror faktiskt att det var genom fiskesnack.

    Priset var larvigt, 200:- och annonsen var inte helt sanningsenlig när håven beskrevs som typ nyskick. Det visade sig att NÄTET var typ nyskick. Själva "gångjärnet" hade gått sönder o lagats med en bult o mutter. Lagningen gjorde att ramen i uppfällt läge "lutar av" något mot handtaget.

    Inget av detta har egentligen någon praktisk betydelse, endast estetisk. Vänder man håven 180 grader från det "avlutade läget" så blir ramen i spikrak linje med skaftet, o lagningen med bult o mutter påverkar inte funktionen alls.

    Men! Det här är inte rumba, som Tony Irving skulle sagt...

    Sen jag köpte håvjäveln har min gäddsäsong gått åt helvete. Med håven i båten har ingen gädda värd att vägas varken sett insidan på min båt, eller ens behagat hugga för att sedan kliva av.

    Håven är helt enkelt jinxad i min ägo.

    Befria mig. Du junior med stort fiskeintresse, men mindre bemedlad, kom förbi Farsta, Östermalm, eller Ockelbo o befria mig från håven.

    Skickas inte även om mottagaren står för frakten.

    PM.
    [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
    -Ta med skräpet hem.
    -Var ödmjuk.
    -Njut. Sluta hetsa o stressa.
    -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]


    http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

  • #2
    vem vill ha med sig den här förbannelsen i båten

    Kommentera


    • #3
      Har liknande problem, har jag håven uppfälld och klar blir det aldrig fisk så i min båt är det förbjudet att göra iordning den i förväg.

      Kommentera


      • #4
        Min käre far svär alltid över håven när han är med mig ut och fiskar. Han påstår att man inte får fisk med håv... Kanske har han trots allt rätt?

        Nu blev det ju helt plötsligt minst 3st personer med liknande erfarenheter, alltså är det ett statistiskt faktum att håv ger mindre fisk!

        Kommentera


        • #5
          Mnja. Jag har i min ägo sen några år tillbaka en jättehåv (ej ihopfällbar) med gumminät, inhandlad från nån engelsk havsfiskebutik för en 5 år sen. Den har håvat nior o tior i topp så HELT kört är det nog inte med håv.

          Bara för MIG med DENNA fällbara Savagearhåv.

          Befria mig?...

          Nån?...
          [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
          -Ta med skräpet hem.
          -Var ödmjuk.
          -Njut. Sluta hetsa o stressa.
          -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]


          http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

          Kommentera


          • #6
            Jag har precis knäckt min SG-håv och skulle behöva en, men inte vågar jag riskera min gäddsäsong för en gratis håv!

            Kommentera


            • #7
              Håven nu bortskänkt till unge herr Lucas Asplund (Lucce00 här på FS) sen i söndags eftermiddag. Må fiskegudarna le mot dig och håven hvara till användning.

              Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	192,5 KB
ID:	1773632
              [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
              -Ta med skräpet hem.
              -Var ödmjuk.
              -Njut. Sluta hetsa o stressa.
              -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]


              http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

              Kommentera


              • #8
                Stort tummen upp för detta! Hoppas att han kan bryta förbannelsen

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
                  Med håven i båten har ingen gädda värd att vägas varken sett insidan på min båt, eller ens behagat hugga för att sedan kliva av.
                  De gånger som tång och dylikt har tagits fram innan fisket påbörjats har jag aldrig fått fisk! Nej grejerna måste ligga kvar i ryggsäcken och letas fram i vild panik när första gäddan för dagen skall avkrokas.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Arbetar...
                  X