Har du något drag/fisketillbehör att skänka? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har du något drag/fisketillbehör att skänka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Har du något drag/fisketillbehör att skänka?

    Hejsan!
    Jag blev tipsad av en kompis om att detta forumet är det bästa/största fiskeforumet i Sverige så jag valde att helt enkelt bli medlem här. Ska försöka hålla mig kortfattad.

    Jag är en tjej på 21 år och har ett stort intresse för fiskar och vattendjur (kräftor, räkor etc). Detta intresset har utformat sig främst inom akvaristiken men jag har nu även blivit intresserad av att fiska. Dels så verkar det vara en otroligt underbar/rogivande aktivitet och att fiskar är i huvudfokus gör ju inte det sämre direkt.
    Förra sommaren så fick jag testa på att fiska när jag var på semester i Göteborg. Detta tyckte jag var otroligt skoj och rogivande och kände direkt att det var något jag ville fortsätta att göra. Jag är nämligen en ensamstående mamma vilket tar ganska mycket på krafterna och det är då väldigt skönt att ibland få lite "ledigt" och åka iväg och fiska och rensa tankarna. Problemet är att jag inte har någon större inkomst (jag studerar) och de pengarna jag får går till mer viktiga saker så som min dotter och mat. Detta gör att jag inte har några pengar över till att köpa fisketillbehör så som exempelvis fiskedrag. Jag skrapade ihop lite pengar och köpte ett fiskespö på Jula. Det är inget "proffsspö", som de fiskespön som ni kanske har/använder, men det duger för mig. Jag har dock inte så många drag och andra saker utan enbart fem skeddrag (tror jag dom heter) som jag köpt på Jula.

    Jag blev därav tipsad av en kompis att skriva här. Så jag undrar helt enkelt om det är så att någon här har något drag eller liknande som de inte längre använder/vill ha och som jag skulle kunna få. Det behöver inte vara något superdyrt/fint drag utan vad som helst går bra. Jag är glad och tacksam för allt! Jag kan självklart betala frakten
    Det stod på spöt att det klarar/passar för fiskedrag upp till 30g.

    Tack så jättemycket!

  • #2
    Hej!

    Skicka din adress i ett PM, så kommer det ett paket med posten om ett tag!

    Skitfiske!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

    Kommentera


    • #3
      Tack så jättemycket!

      Kommentera


      • #4
        skicka ett till mig också så kan jag säker skrapa ihopa något till dig där hemma!

        Kommentera


        • #5
          Skicka ett PM med adress så plockar jag ihop ett blandat paket!

          Kommentera


          • #6
            Jag har skickat iväg ett pm till er. Tack så jätte mycket

            Kommentera


            • #7
              Skicka adress så kommer det lite blandat med fiske grejjer på posten nån dag snart

              Kommentera


              • #8
                Svaren hade sett annorlunda ut om det vore en kille intressant att hon nickar Sophie men skrivit Jonna under namn. Hoppas det är en Mehmet


                -------------------------------------------------------------------
                Tycker Du uppvisar en otrevlig och tråkig inställning i Ditt inlägg och det är inte alls ovanligt med ett Nickname och ett annat i namnraden snarare mera undantag än regel att det är samma.

                Inte bekant med Mehmet men det låter iaf inte som något positivt eller fiskerelaterat så släpp det och se till att Du har en trevligare ton i Dina inlägg framöver samt håller Dig till ämnet!

                Bosse
                Moderator
                -------------------------------------------------------------------
                Senast ändrad av Bergman; 2015-07-11, 15:23.
                Sex braxar i en laxask

                Kommentera


                • #9
                  Anledningen till detta är att mitt förnamn är Jonna och mitt mellannamn Sophie.
                  Om det är så att någon är tveksam gällande att jag inte är den jag utger mig för att vara så kan jag självfallet tillgodoge bildbevis.

                  Att svaren hade sett annorlunda ut om jag varit en kille kan inte jag svara på.
                  Jag kan dock säga att jag inte vill att någon ska skänka mig fiskedrag/tillbehör bara för att jag är tjej. Vill någon skänka något, vilket jag självfallet verkligen uppskattar, så ska det inte vara på grund av att jag är tjej utan för att de verkligen vill hjälpa till, oavsett vilket kön person har.

                  Gällande "Hoppas det är en Mehmet" så förstår jag inte riktigt vad du menar.
                  Har mina tankar gällande vad du menar men väljer att inte tro detta då jag har/vill ha högre tankar om dig...
                  Senast ändrad av Sophie; 2015-05-05, 13:46.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag vill passa på att tacka Andreas/CalaisJr och Mats/Mooki för deras givmildhet, oerhört stort tack!
                    Jag lyckades igår fånga min första gädda på 2 kilo+, 2.6 kg för att vara exakt. Detta på ett drag som jag fått av er!
                    Återigen stort tack och jag uppskattar verkligen er givmildhet!
                    Senast ändrad av Sophie; 2015-07-12, 13:08.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X