Bft perception II jigg and twitch 5-25. spötopp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bft perception II jigg and twitch 5-25. spötopp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • anteman
    replied
    Ha, ha, förstår att spöt blev en favvo, såna vill man gärna behålla!

    Lämna en kommentar:


  • LaYzI
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Jag förstår till fullo, lycka till i toppjakten!
    (Å då menar jag inte efter fågel...)
    haha tack! jagar fågel med i mellanåt
    samma dag som ja knäckte spöet med gäddan, bara 1 timme innan satte jag mitt nya på på abborre.
    1650g 48cm. så blev lite extra frälst i spöet men det känslan höll bara 1 timme haha

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Jag förstår till fullo, lycka till i toppjakten!
    (Å då menar jag inte efter fågel...)

    Lämna en kommentar:


  • LaYzI
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Har du frågat butiken om en ny topp lagerförs?

    BFT Percption (Gen 1) förefaller ha varit en väldigt populär spöserie med många goda egenskaper. Av flera inlägg i FS att dömma har dock förhållandevis, ja förvånansvärt många ägare haft spöbrott, mest i toppen. Hur många spöbrott som skett utan att det skrivits om saken i FS vet vi ju naturligtvis inget om...

    Dessa "rapporter" fick i alla fall mig att avstå. Nu säljs Perception ll i ny färgsättning. Jag trodde och hoppades att man nu också hade tagit höjd för denna historik och modifierat även klingan men så verkar tyvärr inte vara fallet...

    Jag tar, drillar inte fisk onödigt hårt och har aldrig haft ett spöbrott under drillning, om din drillning var "normal" eller t o m försiktig så borde det kanske flaggas, varnas för Perception ll... : "Lätta, snygga och sköna men ack så bräckliga - köp enbart om du kastar och drillar lugnt" ???

    Ps 1. vad vägde gäddan?

    Ps 2. När sjutton ska FS lägga om till vintertid!?!
    tjena! gäddan vägde strax under 6 kg. och visst ja pressade lite men aldrig trodde jag det skulle gå av för det ja pressade.. förstått det är väldigt vanligt på dessa spön. tycker de är så synd för det är ett av de bästa spöna ja haft med känsla och allmänt skönt o fiska med. men sen är det ju det att dem går av allderless för lätt. tråkigt men sant!
    vet chansen är liten att hitta ett men tänkte lägga ut lite krokar och se om nån skulle ha en hemma av någon anledning.

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ok, tråkigt! Givet dessa sannolikt ovanligt bräckliga toppar så är ju en varning på sin plats även om importören skulle kunna tillhandahålla en resevdelstopp... kan det vara så att fortsatta reklamationer å lite brun färg på klingan på gen ll är billigare än att förebättra klingan?

    Till TS, givet i min mening uppenbara (?) problem med ovanligt bräckliga, rent av felaktiga toppar är sannolikheten att du hittar nån med det omvända problemet låga... men lycka till!
    Senast ändrad av anteman; 2019-10-31, 00:13.

    Lämna en kommentar:


  • rj giP
    replied
    Har tyvärr ingen topp att sälja. Men själv haft av 2st på nya modellen och rullfästet började snurra. 1 topp gick av vid fäste av krok i hållare och 2a när jag flippa in en 5hg borre. Skönt spö men tyvärr otroligt känsligt...

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Har du frågat butiken om en ny topp lagerförs?

    BFT Percption (Gen 1) förefaller ha varit en väldigt populär spöserie med många goda egenskaper. Av flera inlägg i FS att dömma har dock förhållandevis, ja förvånansvärt många ägare haft spöbrott, mest i toppen. Hur många spöbrott som skett utan att det skrivits om saken i FS vet vi ju naturligtvis inget om...

    Dessa "rapporter" fick i alla fall mig att avstå. Nu säljs Perception ll i ny färgsättning. Jag trodde och hoppades att man nu också hade tagit höjd för denna historik och modifierat även klingan men så verkar tyvärr inte vara fallet...

    Jag tar, drillar inte fisk onödigt hårt och har aldrig haft ett spöbrott under drillning, om din drillning var "normal" eller t o m försiktig så borde det kanske flaggas, varnas för Perception ll... : "Lätta, snygga och sköna men ack så bräckliga - köp enbart om du kastar och drillar lugnt" ???

    Ps 1. vad vägde gäddan?

    Ps 2. När sjutton ska FS lägga om till vintertid!?!

    Lämna en kommentar:


  • LaYzI
    started a topic Bft perception II jigg and twitch 5-25. spötopp

    Bft perception II jigg and twitch 5-25. spötopp

    Bft perception II jigg and twitch 5-20. spötopp !

    söker en spötopp till perception II 5-20 då mitt har gått av på 2 ställen när ja drillade en gädda..
    så söker en top, under delen har jag.
    Senast ändrad av LaYzI; 2019-10-31, 20:07.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Daniel Henriksson, 2015-12-11, 16:34
1 svar
1 014 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Stranger  
Startad av micke g, 2020-12-07, 20:41
3 svar
300 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Pellepaltnacke  
Startad av MRH, 2021-07-07, 10:22
1 svar
45 visningar
0 gillar
Senaste inlägg lekzen
av lekzen
 
Startad av Plumsisjön, 2021-11-17, 13:52
14 svar
757 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Plumsisjön  
Startad av gälk, 2022-03-16, 17:37
11 svar
434 visningar
0 gillar
Senaste inlägg trcolka
av trcolka
 
Arbetar...
X