slitna beten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

slitna beten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • slitna beten

    köper era slitna beten. bara märkes beten. lär mej att måla med airbrush å skulle jag lyckas få till det så vill jag att det ska vara ett vettigt bete att fiska med. passa på nu å få lite betalt fötr slitna grejer.. mvh

  • #2
    Wow. Hur är det möjligt att ingen bland dom 50 som tittat in hit har nått slitet bete vart sälja?

    Kommentera


    • #3
      Det är dom slitna betena som är dom bästa och dom håller man gärna i, skulle jag själv sälja mina gamla sltna infiskade kan man räkna med ett betydligt högre pris.
      Köp på dig ett gäng billiga kinabeten o träna på istället.

      Kommentera


      • #4
        Kanske bara är jag, men slitna beten fiskar bäst..
        Kolla in dittdrag.se, dom har massa omålade modeller för billig penning att måla (tyvärr verkar många vara slut i lager såg jag nu). Annars köp en billig planka/ta en pall från jobbet/hitta en bit trä varsom, skissa upp en modell, såga ut osv. Och om du bara vill måla så funkar ju vad som! Sen att kroka en fisk på helt egengjort är fan magiskt. Tro mig.

        Och om du vill göra det extremt enkelt med nått du kan använda och få fisk på utan massa saker: gör ett enkelt ytbete!
        Köp ett kvastskaft/sno en gammal gardinstång/hedenhösdildo. Såga/tälj av lagom stora bitar, lite sandpapper att runda av med. Skruva i öglor. Lacka (eller skippa det helt, men att måla direkt på trä är ingen hitt då trät suger åt sig färg och det blir rätt fult/tråkigt om du just är ute efter måleriet). Måla/lacka i omgångar. Lite bly bak i kroppen så rumpan sitter lite i vattnet brukar vara att föredra, men helt ärligt spelar det ingen jätte roll.

        Kommentera


        • #5
          Utöver redan nämnt, går det på loppis, Tradera, etc att hitta tex bestick för skitpengar. Ex vis var det förr vanligt att modifiera te, dessert, och vanliga skedar etc till drag. Polerat silver är ju en grannlåt… Men dito i rostfritt borde ju kunna vara bra övningsobjekt till en billig peng. Har även hört att div tomma patronhylsor har använts.
          Kanske har du dessutom lite flax och lyckas tillverka ett eget superbete på kuppen.
          I princip är det det ju bara fantasin som sätter gränser, hedenhösdildo var dock en högoddsare….

          Kommentera


          • #6
            Utöver redan nämnt, går det på loppis, Tradera, etc att hitta tex bestick för skitpengar. Ex vis var det förr vanligt att modifiera te, dessert, och vanliga skedar etc till drag. Polerat silver är ju en grannlåt… Men dito i rostfritt borde ju kunna vara bra övningsobjekt till en billig peng. Har även hört att div tomma patronhylsor har använts.
            En kombo av egenhändigt målad och modifierad tom patronhylsa och sked, kombinerat med tex lite rasselkulor och div ”julgransglitter” etc, och du har en spinnare…
            Kanske har du lite flax och lyckas tillverka ett eget superbete på kuppen.
            I princip är det det ju bara fantasin som sätter gränser, hedenhösdildo var dock en högoddsare….
            Senast ändrad av Piscantur stercore; 2021-06-13, 08:28.

            Kommentera


            • #7
              Ah ja visst är lagom slitet det bästa. Jag tänkte mej kanske förbi den punkten. Då dom är i princip tomma på färg. Sen kan det ju faktiskt vara så att man har beten som man kanske inte gillar längre eller liknande. Finns ju ett gäng senarion. Har köpt förr så. Nå kina beten är jag lika ointresserad av att måla som att fiska med å av samma anledning typ. Å ja jag snidar en del själv men är i nybörjar stadiet å det går fortare att måla ett bete än att snida ett men samtidigt krävs mer träning med målning så det räcker inte med det jag själv producerar en så länge :-) .
              Ett litet tips. Ha aldrig beten hängandes där ni brukar ta er en eftermiddags lur. Vaknade nämligen idag i fotöljen efter en kort nap å skulle luta mej framåt men det gick fan inte. En wobbler hade trillat ner å krokat sig i fotöljen med en krok å i min rygg med en annan. Å jag va själv så jag fick ringa mitt ex å sätta henne i en taxi. Jag kom loss till slut iaf. Det värsta var att för bara några dar sen stod samma ex å skälde på mej för att jag hade beten hängandes så nära fotöljen. Å som ni förstår så tog jag henne inte på allvar. ha ha ha
              Som saqgt så är det inte att jag inte har råd med beten. Skickar med några bilder på en hög av mina beten (köpe å så såg jag att det låg en liten hög självsnidade oxå) Jag var inte ute efter gratis beten utan hade tänkt att betal sk'älig peng..
              Sov nu inte under beten å skitfiske på er

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Daniel Henriksson, 2015-12-11, 16:34
              1 svar
              1 014 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Stranger  
              Startad av micke g, 2020-12-07, 20:41
              3 svar
              300 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Pellepaltnacke  
              Startad av MRH, 2021-07-07, 10:22
              1 svar
              45 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg lekzen
              av lekzen
               
              Startad av Plumsisjön, 2021-11-17, 13:52
              14 svar
              757 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Plumsisjön  
              Startad av gälk, 2022-03-16, 17:37
              11 svar
              433 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg trcolka
              av trcolka
               
              Arbetar...
              X