Daiwa Luvias 10' 10-35g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Luvias 10' 10-35g

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ja nu letar jag Luvias spinnspö... Enligt Wittlocks som jag pratade med är Luvias djupare i aktionen än W4 10-40g så den senare kan möjligen kasta längre beroende på kastteknik men Luvias lär drilla mjukare med flätlina, i min smak tror jag.

    Hepper2 vad söker du efter som du inte finner i din W4 multi? (eller Fenwick för den delen)

    Kommentera


    • #22
      Jag är nöjd med mina andra men jag är nyfiken på Daiwa då jag är förtjust i mina AGS till abborre och gädda och kan tänka mig att den kan vara likanande i Luvias. Men med förhoppningsvis djupare aktion.
      W4 är lite för toppig aktion för min smak vid drillning. Kastar ju jättebra och är väldigt skönt annars. Hade velat ha vanliga spöringar istället för microringar då de bildar is fort vid minusgrader.
      Senast ändrad av Hepper2; 2023-03-14, 12:55.

      Kommentera


      • #23
        Fick hem ett Luvias 10’. Otroligt lätt spö, rappt men ändå djup aktion. Känns som det kommer bli grymt att fiska med. W4 spöt känns nu tungt och tjockt i handtaget vid rulllfästet i jämförelse.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inlägg
          Fick hem ett Luvias 10’. Otroligt lätt spö, rappt men ändå djup aktion. Känns som det kommer bli grymt att fiska med. W4 spöt känns nu tungt och tjockt i handtaget vid rulllfästet i jämförelse.
          Låter bra, var köpte du? Spinnspö, äldre (?) 2021 modellen eller den nya 2023 jag hört rykten om? Är det 10-35g LV1002MRB-BS modellen eller vad säger ditt spö? "R" betyder Regular action. Fanns i den förra upplagan i två serier, en "F" för fast och de, åtminstone förra serien hade då split-grip och "R" hel kork.

          Kommentera


          • #25
            Det är multi regular med helkork -21 modellen. Vet att W4 tillhör de lättare 10 fot spöna men Luvias är mycket lättare.
            Vägde men kommer inte exakt ihåg vikten men ska göra det i helgen och meddela. Känslan är att det är kanon upp till 30g, misstänker att det är lite överklassat.
            Men jag kör mycket av bete runt 24-30g så det blir nog också perfekt. Ska bli kul att testa det.

            Tror sportfiskeboden skriver fast på 10-35 men det finns nog inte i 10’ utan bara i 9’ så det är nog felskrivning.

            här är nog nya som kommer. Inte helkork

            https://www.daiwa.com/scandinavia/co...sea/index.html
            Senast ändrad av Hepper2; 2023-03-16, 22:55.

            Kommentera


            • #26
              Ok tack, även Peter B som testat bl a Luvias haspel och skrev om det här uppfattade dem som harmoniska (min summering) men ngt överklassade - var hittade du ditt spö?
              Senast ändrad av anteman; 2023-03-17, 09:37.

              Kommentera


              • #27
                Det ända stället jag hittade var på sportfiskeboden. Såg sen när jag beställt att det verkade vara det sista.
                wittlock hittar jag dem inte hos med trigger, men de ska ju finnas där med. De borde ju uppdatera sin hemsida om de ska sälja några för multi. Haspel har de på hemsidan. Hade önskat att man kunde hitta dem till ett lite humanare pris. Men då jag letat utan att hitta tidigare så beställde jag.
                Med tanke på hur det känns så är jag nöjd även om det blev ett kostsamt spö.

                Kommentera


                • #28
                  Hepper2 Då hade du kanske tur, ringde dem för säkert 2-3 veckor sedan givet deras lagersaldo och då hittade de inget... Kanske letade de upp det efteråt lagom till du ringde dem. Eller så fick de hastigt in ett nytt... 2395 kr? Inte billigt men säkert bra...

                  Kommentera


                  • #29
                    Ja det verkar så. Jag trodde det skulle vara delad kork men det var helkork vilket jag föredrar till fisket jag kör med
                    landlax vid Vättern. Nya kommer nog snart. Hört efter med Wittlock ?

                    Kommentera


                    • #30
                      Ja, pratade med Wittlock, Strömvalls härom veckan, bara haspel fast de kan ta hem... så vi får se. Ska till mässan, där kanske ngt spännade finns även om det knappast dräller av HÖ-spinnspön 9'6-10', "alla" kör haspel (så även jag mellan varven).

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Daniel Henriksson, 2015-12-11, 16:34
                      1 svar
                      1 036 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Stranger  
                      Startad av MRH, 2021-07-07, 10:22
                      1 svar
                      49 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lekzen
                      av lekzen
                       
                      Startad av Plumsisjön, 2021-11-17, 13:52
                      14 svar
                      760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Plumsisjön  
                      Startad av gälk, 2022-03-16, 17:37
                      11 svar
                      439 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg trcolka
                      av trcolka
                       
                      Startad av Sadda, 2022-07-10, 12:50
                      9 svar
                      216 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sadda
                      av Sadda
                       
                      Arbetar...
                      X