Borttagen annons - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borttagen annons

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Har ni synpunkter på reglerna så tycker jag ni ska framföra dem i ett PM till Bergman.

    Numse, bra att du förstår poängen!
    Du ska bara veta hur många annonser vi moderatorer har tagit bort genom åren från folk som notoriskt importerar saker för att sälja dem med vinst här hemma, på tex Fiskesnack.

    Det är inte direkt någon nyhet dessa regler då de har funnits i massor med år..
    Eller har du/ni (som tycker de är skit) inte läst reglerna öht?

    mvh/ HenkeW
    jag är inte läst men jag har bra intuition !

    Kommentera


    • #12
      Om jag hade läst alla regler på alla forum så hade jag fått läsa tills jag var 75, så nej jag har inte läst reglerna, jag använder sunt förnuft.

      Du kunde ju kollat priserna på spöna utomlands och sett att jag säljer med förlust, och sen haft kvar annonsen?
      Bloggen | Portfolio

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Kattman
        Har du använt spöna någon gång? Då är de knappast nya.
        Nej..? Då hade jag väl inte skrivit att dom var nya.
        Bloggen | Portfolio

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
          Om jag hade läst alla regler på alla forum så hade jag fått läsa tills jag var 75, så nej jag har inte läst reglerna, jag använder sunt förnuft.

          Du kunde ju kollat priserna på spöna utomlands och sett att jag säljer med förlust, och sen haft kvar annonsen?
          1. Tror inte det tar så lång tid att läsa några regler, oavsett hur många forum du är reggad på.
          Om inte jag missminner mig så har jag även påtalat för dig tidigare att man måste vänta minst 48h innan man "bumpar" sin tråd!? Då hade det varit ett ypperligt tillfälle för dig att läsa reglerna!

          2. Det funkar inte så. Det är upp till forumanvändarna att följa reglerna!
          Det skulle vara ohållbart för oss moderatorer att försöka leta priser utomlands, det måste väl du förstå?

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Kattman
            Ber ödmjukaste om ursäkt för att jag försöka hjälpa dig. Ut o fiska några kast med de.

            För tydlighetens skull:

            Har du fiskat med de , då är de "använda."
            Sarkasm och ironi går inte alltid hem över text ☺️ Sorry


            Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
            1. Tror inte det tar så lång tid att läsa några regler, oavsett hur många forum du är reggad på.
            Om inte jag missminner mig så har jag även påtalat för dig tidigare att man måste vänta minst 48h innan man "bumpar" sin tråd!? Då hade det varit ett ypperligt tillfälle för dig att läsa reglerna!

            2. Det funkar inte så. Det är upp till forumanvändarna att följa reglerna!
            Det skulle vara ohållbart för oss moderatorer att försöka leta priser utomlands, det måste väl du förstå?
            Djup suck. Men nu vet du att detta inte är i vinstsyfte, så då kan du lägga tillbaka annonsen?
            Bloggen | Portfolio

            Kommentera


            • #16
              Ytterligare en anledning till att man inte tillåter försäljning av helt nya oanvända varor utan kvitto (eller annat sätt att påvisa varifrån prylarna kommer) är att försvåra försäljning av stöldgods via forumet. (Tänk på alla prylar som försvann från sportfiskemässan t.ex.)

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av odevetu Visa inlägg
                Ytterligare en anledning till att man inte tillåter försäljning av helt nya oanvända varor utan kvitto (eller annat sätt att påvisa varifrån prylarna kommer) är att försvåra försäljning av stöldgods via forumet. (Tänk på alla prylar som försvann från sportfiskemässan t.ex.)
                Förståeligt. Detta är dock inte stöldgods.
                Bloggen | Portfolio

                Kommentera


                • #18
                  Det är en bra regel men ibland kanske man kan flexa lite på reglerna när det uppenbart inte är av vinstsyfte eller stöldgods .
                  Är ganska många annonser som inte följer reglerna som får vara kvar så jag förstår inte varför det ska vara så strikt i detta fall .

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
                  1 254 svar
                  101 833 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg nivv
                  av nivv
                   
                  Startad av jimmy85, 2019-07-08, 14:20
                  3 svar
                  392 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Alman
                  av Alman
                   
                  Startad av Cobb´s, 2020-08-15, 14:53
                  7 svar
                  288 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Cobb´s
                  av Cobb´s
                   
                  Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:33
                  6 svar
                  275 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Cobb´s
                  av Cobb´s
                   
                  Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:59
                  5 svar
                  368 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Cobb´s
                  av Cobb´s
                   
                  Arbetar...
                  X