Havsfiskerulle Everol 6/0 oanvänd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiskerulle Everol 6/0 oanvänd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
    Hmm, det här med mitt Everol köp hade redan innan jag fått hem den utlöst snabbt ökande ramaskri bland mina djupt Svängsta troende fiskepolare! Tom flera av Danskarna har uttryckt sig skarpt nedsättande om mig som person pga detta oerhörda ”förräderi”. Bla har tukthus och påtvingad ständig bikt anförts som lämpliga bestraffningsåtgärder….
    Det har nu även i all hast proklamerats herrmiddag nästa helg, där jag är strikt beordrad att medföra bevismaterialet för ”förräderiet” ifråga….

    Ser framför mig en väl ihopsnackad och sammansvuren mobb som med illa dold belåtenhet kommer att ansätta mig hårt under närmast rättegångsliknande former…
    Kan utan vidare tänka mig att det hela kan komma att bli dråpligt värre! Tur att man sen många år är beväpnad med en stor portion humor och tålamod….
    När jag hade min 12/0 så knöt jag fast linan i en hörnstolpe på bryggan vid föräldrarnas sommarstuga och sedan hade jag med mig bondens pojk på gården som fick bromsa båten så att jag fick linan spänd. 1200 yard 130 lb spunnen dacronlina. Allt rymdes utan vidare på spolen.Jag hade spöbälte för ändbutten samt sele på mig så att jag kunde föra linan fram o tillbaka med vänsterhandens fingrar och under tiden så satt jag vänd med ryggen mot bromsaren och satt och plaskade med fötterna i sjön. Ingen gädda kom och mig i några av tårna..
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
    1 253 svar
    101 702 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg LittleByLittle  
    Startad av jimmy85, 2019-07-08, 14:20
    3 svar
    380 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Alman
    av Alman
     
    Startad av Cobb´s, 2020-08-15, 14:53
    7 svar
    286 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Cobb´s
    av Cobb´s
     
    Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:33
    6 svar
    271 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Cobb´s
    av Cobb´s
     
    Startad av Cobb´s, 2021-06-02, 15:59
    5 svar
    366 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Cobb´s
    av Cobb´s
     
    Arbetar...
    X