Köp av första båt, behöver tips och åsikter! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köp av första båt, behöver tips och åsikter!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Köp av första båt, behöver tips och åsikter!

    Hej!

    Har nu blivit väldigt sugen på att köpa en egen båt och slippa behovet av att låna båt. Eftersom jag är student så kan jag inte lägga allt för mycket pengar men har sparat ihop 30 tusen. Har ingen tidigare båtvana direkt så den får gärna vara nybörjarvänlig. Båten kommer för det mesta användas i Karlskrona skärgård då jag har båtplats där.

    Jag har tittat på många olika alternativ och det börjar dyka upp båtar på blocket. Har sett några styrpulpet båtar som verkar intressanta t.ex. http://www.blocket.se/blekinge/Utter....htm?ca=22&w=1

    http://www.blocket.se/ostergotland/R....htm?ca=22&w=3

    http://www.blocket.se/blekinge/Cresc....htm?ca=22&w=3

    Här är endel modeller, samtliga med styrpulpet. Jag vill att ni öser på med kommentarer och åsikter om dessa båtmodeller lämpar sig till mina krav. Skicka gärna egna exempel på båtar som kan uppfylla mina krav.
    Vill inte att ni diskuterar själva blocket annonsen utan modellerna. Tack för alla tips!

  • #2
    För mig så går Rydsen bort pga motorn. Uttern är bra båtar, stabila och säkra iaf de jag har erfarenhet av. Susuki gör bra motorer och har du inte bråttom sä skulle den ligga bra till för mig. Cresenten kan jag inte uttala mig om, vet inget om dem men det är en populär båt att bygga om:-)
    //C
    http://sportfisher.se

    Kommentera


    • #3