frågor om linder445 catch - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

frågor om linder445 catch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • frågor om linder445 catch

    Jag ska köpa en linder 445 catch och iomed att det är den första "riktiga"båten jag ska köpa. här kommer frågorna:

    vad är riktigast att köpa Ekolod,gps eller båda?Vilken modell och märke?

    Jag ska köpa en minikota powerdrive v2. hur funkar det med batteri?vilken styrka och batteri laddare ska jag använda?och är i-pilot värd pengarna?

    fins det en affär i stockholms trakten som säljer den med motor?


    MVH anton

  • #2
    det beror helt på vad du ska fiska. vid trolling är plottern nästan ett måste, men vid jerk o liknande så är plottern mindre viktig ett lowrance i hds serien är inte helt fel. köp ett vanligt 75ah fritidsbatteri till elmotorn och en c-tek laddare
    [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

    Kommentera


    • #3
      I-pilot är värd alla pengarna!!! Jag har ett marinbatteri på 110 ah som jag tycker är bra samt en 25A Ctechladdare så jag kan ladda det fullt över en natt. Har en MinnKota Riptide ST 55lbs på min Linder Arkip och har varit ute på turer där jag haft elmotorn på 14 timmar nonstop istort sett.
      Henric Olsson

      http://heinrich1979.blogspot.se/

      Kommentera


      • #4
        Jag har inte hunnit ut med min Terrova 55 med ipilot (isen är ivägen) men däremot har jag kompisar som prisar just Ipilot. Beror lite på vad du skall ha den till också. Är det bara vertikalfiske som står på schemat så klarar du dig nog bättre på en aktermonterad utan ipilot. Men är det cruisa runt grund/vass samt även trolling så är ipilot svårslaget. Jag köpte 2st 80ah gelbatterier som med all säkerhet gör att man klarar hela dagar. Större batteri kanske är att föredra då man inte behöver kånka i och ur grejjerna varje gång. Då min båt ligger vid oövervakad brygga behöver jag kunna tömma den på allt av värde. Suck!

        Kommentera


        • #5
          tack för svar!
          jag har bestämt att köpa bara ekolod ett lowrence ELITE x5 att köpa i-pilot och har två till frågor

          kan man sätta fast spö hållare i kanten?

          vart ska man placera spöhållarna?

          Kommentera


          • #6
            Tja!

            Nu har jag tyvärr bara vart ute en gång med min och testat så att säga men av det som ja kände när vi va ute så e i-pilot helt grym!!
            Tar nog ett tag innan man kört in sig på den då den flög till höger/vänster när man tryckte men som sagt en vanesak, tex ankrings funktionen va helt klockren, vi rörde oss inte mycket på älven vi var i....

            Du har ju 3 st spöhållare monterade på båten, vi köpte till ett likadant fäste med 3 st till som dom monterade jämte det befintliga, kändes som rätt ställe att sätt det på sen kommer det köpas några hållare till för håv tex som kommer monteras på pulpetrören och kan flyttas när å vart man känner för.

            Som sagt inte kört ihjäl mig på båten ännu men sjukt nöjd och kommer duga gott för mitt fiske iaf

            Kommentera


            • #7
              Vadå sitter det redan spö hållare på båten jag hade tänkt att köpa fyra såna här
              http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...are-svart.html
              och två såna här
              http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...vart-tr1b.html

              en till fråga vart köper man batteriet till elmotorn?

              Kommentera


              • #8
                Jodå d sitter allt en 3 spöhållare samt en drag hållare, gjorde det på min iaf och dom andra som jag sett.
                Draghållaren sitter framför pulpeten i sidan på båten och på motsatt sida sitter spöhållaren.
                Vi körde som sagt en likadan (snyggast) och så har vi skaffat dessa som så många prisar..... http://www.olssonsfiske.se/normark-s...933-c-265.aspx

                Säger man till i tid så kan man säkert få båten utan dessa men d måste dom isåfall veta från fabrik då det är genomgående skruv.

                Kommentera


                • #9
                  Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1331798752.448425.jpg
Views:	1
Size:	9,5 KB
ID:	1762147

                  Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1331798763.184665.jpg
Views:	1
Size:	19,1 KB
ID:	1762148

                  Här har du placeringen.....
                  Satte våran extra spöhållare akter över från den befintliga, ner mot "förar bänken" alltså.
                  Senast ändrad av Mangemann; 2012-03-15, 09:12.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag ska nor också göra så fast med en annan spö hållare.Var det svårt att sätta fast spöhållaren genom plåten?

                    det är första riktiga båten jag köper så jag undrar hur man koplar ekolodet?
                    Senast ändrad av snanton; 2012-03-15, 19:52.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 396 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    15 svar
                    1 358 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nila
                    av Nila
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    269 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 130 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    327 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X