frågor om linder445 catch - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

frågor om linder445 catch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • sold
    replied
    Jag misstänker det är enklast om du läser igenom bruksanvisningen för ditt ekolod. Annars kan du ju alltid konsultera där du köper båten. De har säkert ngr bra alternativ för montering av ekolod. Annars är väl aktermontering det som de flesta kör på. Jag har själv en plastbåt och min givare är bara skruvad rakt in i plasten i aktern med ngn form av tätningamassa. Hur man fäster i en alubåt är jag inte rätt man att svara på.

    Lämna en kommentar:


  • snanton
    replied
    Jag ska nor också göra så fast med en annan spö hållare.Var det svårt att sätta fast spöhållaren genom plåten?

    det är första riktiga båten jag köper så jag undrar hur man koplar ekolodet?
    Senast ändrad av snanton; 2012-03-15, 19:52.

    Lämna en kommentar:


  • Mangemann
    replied
    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1331798752.448425.jpg
Views:	1
Size:	9,5 KB
ID:	1762147

    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1331798763.184665.jpg
Views:	1
Size:	19,1 KB
ID:	1762148

    Här har du placeringen.....
    Satte våran extra spöhållare akter över från den befintliga, ner mot "förar bänken" alltså.
    Senast ändrad av Mangemann; 2012-03-15, 09:12.

    Lämna en kommentar:


  • Mangemann
    replied
    Jodå d sitter allt en 3 spöhållare samt en drag hållare, gjorde det på min iaf och dom andra som jag sett.
    Draghållaren sitter framför pulpeten i sidan på båten och på motsatt sida sitter spöhållaren.
    Vi körde som sagt en likadan (snyggast) och så har vi skaffat dessa som så många prisar..... http://www.olssonsfiske.se/normark-s...933-c-265.aspx

    Säger man till i tid så kan man säkert få båten utan dessa men d måste dom isåfall veta från fabrik då det är genomgående skruv.

    Lämna en kommentar:


  • snanton
    replied
    Vadå sitter det redan spö hållare på båten jag hade tänkt att köpa fyra såna här
    http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...are-svart.html
    och två såna här
    http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...vart-tr1b.html

    en till fråga vart köper man batteriet till elmotorn?

    Lämna en kommentar:


  • Mangemann
    replied
    Tja!

    Nu har jag tyvärr bara vart ute en gång med min och testat så att säga men av det som ja kände när vi va ute så e i-pilot helt grym!!
    Tar nog ett tag innan man kört in sig på den då den flög till höger/vänster när man tryckte men som sagt en vanesak, tex ankrings funktionen va helt klockren, vi rörde oss inte mycket på älven vi var i....

    Du har ju 3 st spöhållare monterade på båten, vi köpte till ett likadant fäste med 3 st till som dom monterade jämte det befintliga, kändes som rätt ställe att sätt det på sen kommer det köpas några hållare till för håv tex som kommer monteras på pulpetrören och kan flyttas när å vart man känner för.

    Som sagt inte kört ihjäl mig på båten ännu men sjukt nöjd och kommer duga gott för mitt fiske iaf

    Lämna en kommentar:


  • snanton
    replied
    tack för svar!
    jag har bestämt att köpa bara ekolod ett lowrence ELITE x5 att köpa i-pilot och har två till frågor

    kan man sätta fast spö hållare i kanten?

    vart ska man placera spöhållarna?

    Lämna en kommentar:


  • sold
    replied
    Jag har inte hunnit ut med min Terrova 55 med ipilot (isen är ivägen) men däremot har jag kompisar som prisar just Ipilot. Beror lite på vad du skall ha den till också. Är det bara vertikalfiske som står på schemat så klarar du dig nog bättre på en aktermonterad utan ipilot. Men är det cruisa runt grund/vass samt även trolling så är ipilot svårslaget. Jag köpte 2st 80ah gelbatterier som med all säkerhet gör att man klarar hela dagar. Större batteri kanske är att föredra då man inte behöver kånka i och ur grejjerna varje gång. Då min båt ligger vid oövervakad brygga behöver jag kunna tömma den på allt av värde. Suck!

    Lämna en kommentar:


  • heinrich79
    replied
    I-pilot är värd alla pengarna!!! Jag har ett marinbatteri på 110 ah som jag tycker är bra samt en 25A Ctechladdare så jag kan ladda det fullt över en natt. Har en MinnKota Riptide ST 55lbs på min Linder Arkip och har varit ute på turer där jag haft elmotorn på 14 timmar nonstop istort sett.

    Lämna en kommentar:


  • twinpower_feskarn
    replied
    det beror helt på vad du ska fiska. vid trolling är plottern nästan ett måste, men vid jerk o liknande så är plottern mindre viktig ett lowrance i hds serien är inte helt fel. köp ett vanligt 75ah fritidsbatteri till elmotorn och en c-tek laddare

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
26 svar
13 527 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Klant84
av Klant84
 
Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
20 svar
1 967 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Amiala
av Amiala
 
Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
2 svar
280 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
34 svar
4 190 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
2 svar
343 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Eino
av Eino
 
Arbetar...
X