Kastdäck quintrex 390 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kastdäck quintrex 390

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Tjääna jag har svetsat och fixat mina kastdäck själv,gick väl på en sådär 1700:-
    tar dock lite tid att göra men är ingen raketforskning. Allt är svetsat i förstärkningen så det är ingen större risk att göra hål i skrovet
    finns lite bilder här http://vafanhnde.blogspot.se/

    Kommentera


    • #22
      Tobias: Var inte min mening att klanka ned på någon kunkurrent, var menat som en prisjämförelse då du kommenterade prissättningen på tillbehör.

      Och ja, jag tycker 35000:- för en Quintrex 390 i standard utförande är billigt. Man måste ju sätta det i jämförelse vad liknanade båtar kostar och då tycker jag inte det är dyrt.

      MVH/Gimmy
      [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

      Kommentera


      • #23
        Jag jämförde priset vad Quintrex tar och vad det kostar att bygga själv. Det spelar ingen roll vad konkurrenter tar. Totalt ointressant i just denna tråd.

        Men som AsEtt här ovan skriver, 1700 spänn kostade hans lösning och den är ju minst lika gedigen om Quintrex egna. Visst, det tar lite tid och det kräver vissa kunskaper i svetsning osv... men t.o.m du Gimmy som Quintrex-sponsrad måste ju erkänna att 10k är i överkant!?
        Sen är det ju faktiskt kul att bygga något eget och unikt också, ovärdeligt!

        Kommentera


        • #24
          Jonatan Backlund "Backlure" har också byggt kastdäck länken kommer här:
          http://www.backlure.blogspot.se/2012/03/batpyssel.html

          //Martin

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
            Jo, det är säkert en jättebra konstruktion. Nu frågade ju dock TS om en hemmabyggd lösning då han, liksom säkert många andra, tycker att 10k för dessa kastdäck är för dyrt.
            Sen tror inte jag att man tjänar något på att bygga eget om man ändå ska anlita "lokala svetsfirmor", då skulle jag låta Quintrex göra jobbet för att inte sabba garanti osv...

            Jag lovar att man kan bygga någon egen lösning som ger exakt samma funktion och som blir näst intill lika stabilt, utan svetsning... men det kanske bara är något jag inbillar mig...?!


            EDIT: Oj, det va många som var inne och skrev innan mitt inlägg... låter det stå kvar ändå även om många andra argument här ovan var riktigt bra!
            Det går konstruera ihop nåt eget med aluprofil och popnitar. Skitenkelt?

            Jag kan annars rekommendera att åka till närmaste Gymnasieskola (Med Industriprogrammet) eller Lernia som har svetsutbildningar och höra om de kan svetsa ihop kalaset. Har du tur kommer du undan för under 500:-
            Aluprofiler är inte direkt dyrt heller, går ju köpa spillbitar från nån mekanisk verkstad eller motsvarande

            Jag är sugen på en Quintrex 390 nån gång i framtiden och tycker castingdäcken är ett måste. (dock lite dyra orginal)
            Ni som konstruerar eget får jättegärna lägga ut fler bilder.
            Senast ändrad av mobetahl; 2012-06-01, 01:21.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
            26 svar
            13 536 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Klant84
            av Klant84
             
            Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
            20 svar
            1 981 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Amiala
            av Amiala
             
            Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
            2 svar
            283 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Old Firehand  
            Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
            34 svar
            4 200 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
            2 svar
            346 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Eino
            av Eino
             
            Arbetar...
            X