Pikeybastards gäddkryssare - happytimes är ledordet. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pikeybastards gäddkryssare - happytimes är ledordet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    När ska den plaska?
    //C
    http://sportfisher.se

    Kommentera


    • #92
      var har ni lyckts hitta den schyssta snabb kontakten till el snurran? har läst igenom tråden ett par ggr men kan itne hitta något, riktigt schysst bygge, håller själv på att bygga gäddkryssare av min buster R =)

      Kommentera


      • #93
        Ursprungligen postat av swemax Visa inlägg
        Om kontakten är klassad för 30A så får ni känna på den när ni kört på lite högre fart ett tag

        Är den riktigt varm så dra av på gasen och framför allt, se till att ha en säkring närmast batteriet

        Sen får ni byta till en kontakt som klarar 50A
        ja, jag tror inte det är så noga.
        vi räknar på att motorn är klassad för högt och säkringen för lågt.
        50 amp drar ju motorn om propellern är helt låst, och man ändå bestämmer sig för att hålla stumt en längre tid av någon konstig anledning.
        givetvis kommer det aldrig hända vid normalt alldagligt bruk.

        den som lever får se, men jag känner mig inte speciellt orolig, ingen kommer ihåg en fegis.



        Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
        [img]givare[/img]

        Är intresserad av vad det är givaren sitter i och dim. på röret?
        det är ett hemmabygge, ibland får man ha lite tur med vad man hittar i gömmorna.
        fästet som håller i givaren kommer från en täckställning.

        Ursprungligen postat av elia Visa inlägg
        Det är fixat nu

        Jag fattar inte varför man inte skriver att den klarar högre ström än 30A då den tydligen är framtagen till elmotorerna som då drar runt 40-50A
        ligger något i det du säger att den skulle klara 60A utan problem, men man blir ju lite tveksam till att köpa en då dom skriver 30A
        jag har hittat en annan lösning till mitt projekt.
        Kom på att jag själv säljer guldkontakter som klarar 200A, kommer inte bli lika snyggt som ett infällt men kostar mig endast några kronor.

        Snyggt bygge ni gör
        tack som fan, ja det är lite märkligt, men som sagt tror jag det är mest skolboksteoretiker som tycker i ämnet.
        vem vet

        Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
        När ska den plaska?
        //C
        vi siktar på en tidsrymd om 2 veckor.

        Ursprungligen postat av ruonaoja Visa inlägg
        var har ni lyckts hitta den schyssta snabb kontakten till el snurran? har läst igenom tråden ett par ggr men kan itne hitta något, riktigt schysst bygge, håller själv på att bygga gäddkryssare av min buster R =)
        sportfiskeprylar.se / det är minnkotas egna kontakt.

        tack somfan förresten, och var är din byggtråd på din buster? *smileyface*

        mer bilder kommer med lite medvind under kvällningen

        Kommentera


        • #94
          Hej grymt bygge.det enda som var synd var att ni inte folierade-lackade pulpeten-framluckan till stuvutrymmet.blir säkert en 100cm före maj är slut.skitfiske

          Kommentera


          • #95
            Ryktas om ett garagepass denna helg, läge att uppdatera här lite kanske..? :-)
            pikeybstrds

            Kommentera


            • #96
              Grymt Matte och ni andra. Inte för att vara copycat men många av era lösningar och ideér kommer att snattas till vårat båt bygge, men vi kommer att bygga på plastbåt. så till hösten kanske vi får tampas mot varandra i Värtan och ge er stor stryk
              Våran kommer inte vara i närheten av så fräsch som eran då våran budget är stram (läs obefintlig).
              Men som sagt grymt grabbar, man kanske får hänga med på en tur nån gång under våren. VH Jimmy från the olddays
              http://www.jw-fiske.webnode.se

              Kommentera


              • #97
                Ursprungligen postat av fajsen Visa inlägg
                Hej grymt bygge.det enda som var synd var att ni inte folierade-lackade pulpeten-framluckan till stuvutrymmet.blir säkert en 100cm före maj är slut.skitfiske
                haha tack för fötroendet.

                Ursprungligen postat av Åberg Visa inlägg
                Ryktas om ett garagepass denna helg, läge att uppdatera här lite kanske..? :-)
                det kommer det kommer

                Ursprungligen postat av Jimpa_Åberga Visa inlägg
                Grymt Matte och ni andra. Inte för att vara copycat men många av era lösningar och ideér kommer att snattas till vårat båt bygge, men vi kommer att bygga på plastbåt. så till hösten kanske vi får tampas mot varandra i Värtan och ge er stor stryk
                Våran kommer inte vara i närheten av så fräsch som eran då våran budget är stram (läs obefintlig).
                Men som sagt grymt grabbar, man kanske får hänga med på en tur nån gång under våren. VH Jimmy från the olddays
                haha vi får se hur det går på värtan.
                vi kommer fiska gädda och de andra kommer tävla i "försten till lidingöbron"

                men räkna med att bli slagen på fingrarna!

                ja kul att fiska ihop faktikst!

                nu kommer lite bilder!

                vi har installerat länspumpen, gött med elektrisk nivåvakt.



                strömdragningen börjar se klar ut, saknas lite vanliga hängsäkringar för småpryttlarna, men det lödes på ganska smärtfritt och snabbt.
                (japp, jag glömde dessa, om någon reagerar över att det redan är kopplat.)
                det vi ser på bild är huvudströmmen och 50amp säkringen till elsnurran.



                har även byggt färdigt golvet under bänken bak, då det var v-format där.
                skönt med en plant golv för batterilåda och trycktank.
                batterilådan har vi försänkt ner i golvet och poppat fast i 2st L-profiler. sitter som en berg.

                trycktanken kommer även den få en aluram runt sig så den ligger still.



                en kul detalj på strömbrytaren man använder när det är dags att tömma båten på vatten manuellt.



                sen tog suget över och vi drog och fiskade, vart ett riktigt kul pass med 5 gäddor.
                inga bamsingar tyvärr, men ändå kul med årets första gäddor.





                vad som skall tilläggas var att jag fiskade med en söderjigg, vilket betyder dubbla stinger och singelkrok.

                precis inne vid båten kommer det upp vad som ser ut som en solklar 8 och sväljer hela kalaset.
                mothuggsdags tänkte jag och ryckte skiten ur munnen på han, helt otroligt att inte en enda krok satte sig....
                hade ju varit lite kul med ett nytt pb för en lekman som mig...

                jaja. skitfiske på eder alles.

                /pikey bstrds
                Senast ändrad av Kocken1; 2013-05-06, 09:57.

                Kommentera


                • #98
                  Vad är det för pump ni kör med? såg liten å smidig ut.

                  Kommentera


                  • #99
                    http://www.watski.se/Whale-lanspump-...nivavakt-115JJ

                    Kommentera


                    • snabbkontakt

                      Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg

                      sportfiskeprylar.se / det är minnkotas egna kontakt.

                      tack somfan förresten, och var är din byggtråd på din buster? *smileyface*

                      mer bilder kommer med lite medvind under kvällningen
                      har tyvärr inte lagt upp någon projekt tråd då jag har massa andra projekt så hinner jag inte sitta o ladda upp en massa bilder. men det hade nog vart kul o langa upp en tråd =)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 546 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 985 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      284 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 210 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      346 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X