Pikeybastards gäddkryssare - happytimes är ledordet. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pikeybastards gäddkryssare - happytimes är ledordet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Tjena, riktigt grym båt ni har(har själv en buster rs )

    Jag köpte ett 5kg tallriksankare till min, folk som har liknande båtar säger att det ska funka väldigt bra.

    Frågan är om det är värt 1100 spänn? jag köpte mitt på biltema för 150-200 spänn tror jag det kosta.

    Kommentera


    • #32
      The loveboat <3 blir så bra!

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av Larsww Visa inlägg
        Tjena, riktigt grym båt ni har(har själv en buster rs )

        Jag köpte ett 5kg tallriksankare till min, folk som har liknande båtar säger att det ska funka väldigt bra.

        Frågan är om det är värt 1100 spänn? jag köpte mitt på biltema för 150-200 spänn tror jag det kosta.
        Ja, vi hänger verkligen med på ditt prisfrågetänk, dock är vi lite speciellt funtade då vi gärna ser att det mesta man använder inte bara ska vara funkionellt, utan snyggt också.
        Antar att dishankare är väldans bra till leriga bottnar och viss del slyigt. Men sten/bergsbottnar borde dishen få mer problem.

        Vi försöker just nu komma fram till hur det oftast ser ut i våra hemmavatten för att detta år faktiskt kunna välja rätt. Vi hade verkligen problem med detta förra året. 50% av vår fisketid gick till att försöka ligga still.

        Allt ska vara problemfritt iår om man ser till de självklara bekvämligheterna :-)

        Tål att tilläggas att jakten på mugghållare fortsätter, vi har hittat en schysst hållare men den var i teak och det går inte.
        Man kanske får bygga en själv helt enkelt.

        Kommentera


        • #34
          Är det en rorkultmotor ni har hängt på? Hur funkar det i en Buster? Sitter man bekvämt där bak?
          Har själv en rs med ett gammalt ruttet golv som jag har tänkt att bygga om i flera år.
          Den här tråden var precis vad jag behövde för att få tummen ur! Fram med borren å sågen!
          www.kamikazefishing.blogspot.com

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av Ruffejägarn Visa inlägg
            Är det en rorkultmotor ni har hängt på? Hur funkar det i en Buster? Sitter man bekvämt där bak?
            Har själv en rs med ett gammalt ruttet golv som jag har tänkt att bygga om i flera år.
            Den här tråden var precis vad jag behövde för att få tummen ur! Fram med borren å sågen!
            Nejdå, det är en styrpulpetare. Klart du ska bygga om bustern, är otroligt skoj att bygga efter eget huvud och se hur bra (eller dåligt) det blir i slutändan.

            Kommentera


            • #36
              nu har äntligen vår 55:a landat hemma. blir till och försöka bygga nåt smart i helgen som råder.
              tänker även att köpa en vattentät snabbkontakt att sätta i bak på båten, så man slipper hålla på att mecka med skiftnycklar och skit på batteriet, fort skall det gå, så man kommer ut och kan fiska så fort som möjligt. pang!



              Kommentera


              • #37
                Ett tips är ju dessa snabbkontakterna http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El...elskor-351675/
                Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

                http://www.fishbrain.com/Carlsson
                http://www.ichtys.se

                Kommentera


                • #38
                  Tänk på att kontaken ska klara höga strömmar ca.60 ampere för klen smälter ihop.

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av C4rlsson Visa inlägg
                    Ett tips är ju dessa snabbkontakterna http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El...elskor-351675/
                    Jag använder dem kabelskorna till min 55:a, funkar klockrent

                    Kommentera


                    • #40
                      Problemet är ju att vi vill att det ska se ut som en riktig installation och vill inte ha sladdar överallt i båten. Dock har vi helt förbisett detta med att kontakten ska klara 60 ampere :-/.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 542 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 983 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      283 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 202 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      346 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X