Crescent 465 dyvika eller pump i fören? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Crescent 465 dyvika eller pump i fören?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
    Båtens överdel är ju uppbyggd på just plyfa. Och där kan ju vatten tränga in. Speciellt i dessa flytkroppar. Däremot skrovets underdel är ju bara glasfiber.
    Jo det är jag fullt medveten om, men du skrev att skrovet sugit vatten i tidigare inlägg. Har rivit ut hela min crescent 500dl i vintras och blött var det.

    Kommentera


    • #12
      Varför jag tror den är dubbelbottnad är pga jag tappat 6 knop i topphastighet. Och jag har monterat av framrutan i fören som bara den väger en hel del och ett helkapel. Men jag har aldrig känt vatten i durken. Kan mycket väll vara så att plyfan har sugit in mycket vatten och blivigt tung. Botten är stenhård i alla fall. Ska ta upp den tills nästa helg för totalrenovering. Men har alltid fått för mig att alla 465 från 90 tal och framåt hade dubbelskrov men kanske har fel.

      Kommentera


      • #13
        Hade du haft dubbelbotten borde den vara plan. Dels kan ju plyfan i tofter sugit vatten sen gillar ju flytkropparna att suga åt sig. Mina var genomsura och vägde bra mycket

        Kommentera


        • #14
          Hej!

          Har den här båten dubbelt skrov då?Click image for larger version

Name:	IMG_0166-1.jpg
Views:	2
Size:	751,5 KB
ID:	1787668

          Ifrån vilken årsmodell kommer 465 med dubbelt skrov?

          Kommentera


          • #15
            Hej.

            Jag är inne på min andra crescent 465. Den jag har nu är en årsmodell 1994 och den är dubbelbottnad. Den förra var betydligt äldre och även den dubbelbottnad. Nackdelen är dock att den bara är dubbelbottnad till bakre toften. Dock så har det varit plan durk i båda mina båtar. Så oklart om din är dubbel? På den jag har nu så finns det ett hål i det främre stuvfacket där det går att ta ut eventuellt vatten som kommer ner.

            Mvh

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Nils-Niklas Visa inlägg
              Hej!

              Har den här båten dubbelt skrov då?[ATTACH=CONFIG]102206[/ATTACH]

              Ifrån vilken årsmodell kommer 465 med dubbelt skrov?
              Den är det dubbel i. Notera dock att dubbelskrovet går ihop i linje med bakre toften. Vilket är helt värdelöst då du inte kan tömma skrovet med dyvikan som sitter i aktern..

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Algots Visa inlägg
                Den är det dubbel i. Notera dock att dubbelskrovet går ihop i linje med bakre toften. Vilket är helt värdelöst då du inte kan tömma skrovet med dyvikan som sitter i aktern..
                På min 434 ja hade borrade ja och slipa upp ett hål från bakre toften under dubbelbottnade,sen kapa jag ett avloppsrör på längden och plastade in i golvet,sen borra ja i en dyvika bak + en i golvet framför bakre toften.då fick ja ur både kondensvatten och regnvatten när den stod hemma på uppfarten,fick dock palla upp den endel så ja fick bra lut,men det funkade bra,så plastade jag igen hålet i det främre stuvfacket.

                Kommentera


                • #18
                  Kom precis på att golvet i min 434 va höjt,så det kanske är svårt å göra då på en orginalbåt

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                  26 svar
                  13 395 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Klant84
                  av Klant84
                   
                  Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                  15 svar
                  1 358 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Nila
                  av Nila
                   
                  Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                  2 svar
                  269 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                  34 svar
                  4 130 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                  2 svar
                  327 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Eino
                  av Eino
                   
                  Arbetar...
                  X