Kostnad för att renovera upp en gammal crescent 425? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kostnad för att renovera upp en gammal crescent 425?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kostnad för att renovera upp en gammal crescent 425?

Min crescent börjar bli skrämmande risig, och tanken är att helrenovera den med helt ny inredning, stolar, grabbräcken, etc. All nuvarande durk och tofter är mer eller mindre ruttet, så det skall också göras nytt. Relingslist behövs också en ny. Skrovet är fint, och behöver väl bara några nya lager färg.

Som sig bör så skall detta beslut förankras hos sambon, och då behövs en ungefärlig kostnad. Det behövs även för egen del, så jag kan avgöra om det känns värt pengarna eller om man ska skaffa en annan båt.

Nåja, ni som gjort liknande helrenoveringar, vad har det slutat på? Med plywood, glasfiber, polyester, spackel, färg, stolar, etc, etc... Motorer, ekolod och annat livsnödvändigt lämnar vi för stunden ;-)

Kolla byggarns tråd där han rustar en 430/425:a. Han har specat kostnaderna. Klart du ska bygga om om du har tid, det är ju jävligt coolt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Von__H Visa inlägg
      Kolla byggarns tråd där han rustar en 430/425:a. Han har specat kostnaderna. Klart du ska bygga om om du har tid, det är ju jävligt coolt.
      http://www.fiskesnack.com/forum/show...ing+plastb%E5t
      Jo, byggarns tråd är såklart en inspirationskälla till min renoveringsplan. Var ett tag sen jag läste i den, får gräva igenom en gång till och kolla vilka kostnader det handlar om.
      Tack för tipset!

Kommentera

du får nog lägga på några lappar på det jag lade ut....hade en del låg på lager...t.ex är inte en bit plywood med i kostnaden...
        lycka till...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
          du får nog lägga på några lappar på det jag lade ut....hade en del låg på lager...t.ex är inte en bit plywood med i kostnaden...
          lycka till...
          Jag kanske både är blind och tappad bakom en vagn (fullt möjligt), men efter att ha skummat igenom din tråd några vändor så hittar jag inte kostnaden. Bara någon som undrar om kostnad, men jag hittar inte svaret på den frågan...

Kommentera

När jag byggde om min Crescent kostade det strax under 12000 kr har jag för mej. En cresent till heter tråden.

Kommentera

Ursprungligen postat av pb Visa inlägg
              När jag byggde om min Crescent kostade det strax under 12000 kr har jag för mej. En cresent till heter tråden.
              Inkluderar den siffran enbart "byggmaterial" eller även inköp av verktyg, redskap och förbrukningsmaterial (tex penslar, slippapper, roller, etc)?

Får ta och kolla igenom din tråd och försöka bedöma om din renovering ligger på samma nivå som jag tänkt mig.

Tack för svaret iaf!

Kommentera

Känns som en svår fråga.
                Börja mäta och räkna och kalkylera lite själv?
                Ingen vet ju riktigt vad du tänkt att göra.
                Men det är svårt. Det drar fort iväg med.

Sätt dig med typ byggmax, seasea och biltemas siter och ett exceldokument och börja räkna efter att du skapat dig en ide` om vad du vill göra.
                Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
                  Inkluderar den siffran enbart "byggmaterial" eller även inköp av verktyg, redskap och förbrukningsmaterial (tex penslar, slippapper, roller, etc)?

Får ta och kolla igenom din tråd och försöka bedöma om din renovering ligger på samma nivå som jag tänkt mig.

Tack för svaret iaf!
                  Inga verktyg är med, då hade inte dubbla pengarna räckt. Men lite penslar, slippapper engångsoveraller gummihandskar finns med. Plyfa, polyester, glasfiber, aceton, färg, kabel, stolar skruv, och smått och gott det går åt en hel del.
                  Senast ändrad av pb; 2014-07-17, 20:00.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av robban8899, 2020-07-29, 08:33
                  5 svar
                  1 486 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg nivv