Karlgrenare 585 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karlgrenare 585

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Karlgrenare 585

    Någon som har erfarenhet av denna båttyp? Eller känner någon som har den

    Säkerhet, andrahandsvärde. Går den att sälja när det blir dags för det...

  • #2
    Vet inte just något om 585. Dom görs i mariestad, eller gjordes då jag inte tror att han gör så många båtar längre. Vet ett par som har karlgrenare och dom har gått bra i sjön. Fula som stryk men är byggda som pansarvagnar. Säljs som "arbetsbåtar", har för mig att det har att göra med att dom inte är ce-märkta/testade eller något åt det hållet.

    Kommentera


    • #3
      Tack! Ce märkning var ju bra att veta kan säkert påverka försäkring etc... men roligt att du hört positivt om sjögången. Själv tycker jag den är manlig Är det möjligt att jag skulle kunna snacka med någon av de två du känner?

      Kommentera


      • #4
        Jag träffar dom personerna väldigt sällan tyvärr, men en har haft en karlgrenare som trollingbåt så han kanske dyker upp på scandinavian-trolling forumet med lite tur. Karlgrenbåtarna är inte helt ovanliga i mariestad med omnejd så dom kan inte vara helt fel konstruktionsmässigt, även om dom ser ut som ett utedass med luckor i marinplyfa

        Kommentera


        • #5
          I trolling är skönhet inte det viktigaste

          Kommentera


          • #6
            Hej Roger! Jag har en Karlgrenare under tillverkning. 6.30 lång och 2.38 bred. Får den precis som jag vill och då menar jag precis som jag vill. Båten blir klar i april. Har följt bygget med bilder och varit på plats flertalet gånger. Båten andas kvalité. En blandning av Anytec, Alukin och faster. Många skriver i forumet att den är ful? Du kan ju få den precis som du vill. Personligen så tkr jag en stridsvagn är snyggare än en Porsche. Båten är inte CE-märkt men Kent Karlgren är godkänd av transportstyrelsen att tillverka fritidsbåtar. Finns att hitta under Transportstyrelsen om du googlar på hans namn(Kent Karlgren)Vad gäller försäkring av båten så är det inga problem med att försäkra. Kollade upp detta innan jag bestämde mig. Finns karlgrenare försäkrade både hos Trygg Hansa och Atlantica.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
            26 svar
            13 405 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Klant84
            av Klant84
             
            Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
            15 svar
            1 360 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Nila
            av Nila
             
            Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
            2 svar
            270 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Old Firehand  
            Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
            34 svar
            4 130 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
            2 svar
            327 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Eino
            av Eino
             
            Arbetar...
            X