En tråd om Linder Arkip - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En tråd om Linder Arkip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Premiäråkte i båten i måndags. Otrolig känsla att sjösätta och tuffa iväg. Blåste ganska hård vind så det blev en ganska stötig premiärtur med arkipen... men det visste jag ju om. Tog det lite lugnt med gas pådrag pga inkörning men den verkar onekligen väldigt pigg. Har en 50 hk Mercury. Hade fiske prylarna med mej men det blev mest testkörning av båten.
    Tänkte höra vad ni har för spö samt transporthållare, har inte satt dit några. Nån som vet vad d är för diameter på grabbräcket (sitter på jobbet nu)?
    Förövrigt var den ju ruggigt lätt att sjösätta och ta upp ensam

    Kommentera


    • #12
      Jag tog min premiärtur också i måndags, jag har en 2013 båt (ny) och en Honda 50 hk 2015.
      Jag satte en vit spöhållare som rymmer tre spön på vänsterpulpeten och jag har monterat 2 st Rapala spöhållare i räcket längst bak, jag skall montera två st till längre fram i båten.
      Övriga transporthållare tänkte jag använda mig av de i aluminiumrör som man fäster i räcket.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Wilhelm3 Visa inlägg
        Premiäråkte i båten i måndags. Otrolig känsla att sjösätta och tuffa iväg. Blåste ganska hård vind så det blev en ganska stötig premiärtur med arkipen... men det visste jag ju om. Tog det lite lugnt med gas pådrag pga inkörning men den verkar onekligen väldigt pigg. Har en 50 hk Mercury. Hade fiske prylarna med mej men det blev mest testkörning av båten.
        Tänkte höra vad ni har för spö samt transporthållare, har inte satt dit några. Nån som vet vad d är för diameter på grabbräcket (sitter på jobbet nu)?
        Förövrigt var den ju ruggigt lätt att sjösätta och ta upp ensam
        Rören är 25 mm.
        Ang spöhållare så kan det kräva viss eftertanke med placering på arkip. Lite beroende på typ så kan dom bli sjukt mkt i vägen för luckorna i fören om de placeras fel.

        /A

        Kommentera


        • #14
          Ni som har en Arkip! Har ngn av er åkt i en Buster L och haft möjligheten att jämföra gången i lite blåsigare väder med Arkipen. Jag har läst mkt om Arkipen och en del tycker att den går kanon och andra att den är fruktansvärd.... Jag gissar att den i alla fall skramlar mindre med nya pulpeten.
          Jag har också läst testerna som gjorts och där får ju Arkipen fina betyg!
          // Didde

          Kommentera


          • #15
            Varför skulle den skramla mindre med nya pulpet?
            Buster L är ju både tyngre, längre och har ett vassa skrov, så ja den går inte lika hårt. Men Buster L är fortfarande en liten båt den också!
            Linder är stötig och hör inte hemma i skärgården och på blåsiga fjärdar om jag ska säga vad jag tycker! Men det är en trevlig båt!

            Kommentera


            • #16
              Hej!

              Lite frågor till er som köpt arkip med det integrerade ekolodet. Är det svårt att koppla loss? känns lite så där att ha det kvar i båten vid klubben och på vintern vill jag inte låta det sitta kvar.

              Har sålt min gamla båt men har kvar vagnen en Respo Jake passar denna till lindern?

              Mvh Micke

              Kommentera


              • #17
                Är nog väldigt få som demonterar sitt flushmonterade lod/plotter. De försäkringsbolag jag var i kontakt med när jag köpte min Arkip hade inga problem med det då det räknas som en fast installation. Dock kan man ju ta ut minneskortet med kartan, men d gäller att komma ihåg att ta med det nästa gång..... Angående vagnen har jag ingen aning.

                /wilhelm

                Kommentera


                • #18
                  Tack för svaret wilhelm

                  /Micke

                  Kommentera


                  • #19
                    Godkväll alla Arkipägare. Jag läste tråden och såg att det diskuterades vart man kan sätta transportspöhållare, så jag tänkte visa hur dom sitter på min å brorsans båt.Click image for larger version

Name:	_SAM0275.jpg
Views:	1
Size:	1,19 MB
ID:	1777827Click image for larger version

Name:	_SAM0264.jpg
Views:	1
Size:	1,03 MB
ID:	1777828 Jävligt nöjd med denna lösningen och djupriggen sätter jag där oxå Mvh

                    Kommentera


                    • #20
                      Blev ju inte så snyggt! Jag sätter nog min transporthållare på sidan av pulpeten, har ochså köpt en Arkip,fast känns som spöna kan sitta i vägen där?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 539 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 982 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      283 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 200 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      346 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X