En tråd om Linder Arkip - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En tråd om Linder Arkip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • En tråd om Linder Arkip

    Jag tänkte att det finns många här som har en Linder Arkip och att det är bra att ha ett ställe att dela tips, visa smarta lösningar man har gjort mm.

    Själv har jag en undran, jag fick min Arkip i tisdags.. och har börjat montera ekolodet.
    Givaren har jag monterat, nu undrar jag vilken dragning ni andra har gjort upp till pulpeten?
    Själv tänkte jag göra hål på det bakre däcket (lådan bredvid motorbrunnen) där styrkabeln går in och gå under den och sedan har jag lossat panelen där gasreglaget sitter och ser att det går bra att dra den vägen.
    Min fråga har ni också borrat er in där bak så som jag har tänkt eller? det är för trångt att dra kabeln mellan själva båten och "lådan".

  • #2
    Låter som en plan, alternativet är att följa kablaget ner till batteriet och gå den vägen. Är dock ett helvete eftersom det blir en 90 graders böj du måste passera innan du kommer ut vid reglaget. Den vägen du tänker ta är nog bäst och " vanligast"
    Att ta bort plåten och kolla vart det är bäst att borra är nog smart eftersom det finns flytmaterial under som eventuellt kan bli ivägen.

    Andreas

    Kommentera


    • #3
      Jag svara på min egen fråga.. Jag var på sportfiskemässan i lördags, däe ställde Linder ut en Arkip, de hade gått in i motorbrunnen ovanför givarkabeln och sedan vidare in ovanför styrvajern, nu har jag gjort likadant. Det blev kanon.

      Kommentera


      • #4
        Behöver tips på smidiga hänglås till förvaringsutrymmena, helßt vilj kunna ha samma nyckel till alla lås. Vad använder ni andra arkipägare för några ?

        Med vänlig hälsning, Wilhelm

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Wilhelm3 Visa inlägg
          Behöver tips på smidiga hänglås till förvaringsutrymmena, helßt vilj kunna ha samma nyckel till alla lås. Vad använder ni andra arkipägare för några
          Går i samma tankar som dig och funderar på några enklare ABUS lås. Vill någon verkligen in i förvaringsutrymmena och har tid på sig går det inte skydda sig mot det, så värstinglåsen känns väl bara som onödiga pengar ( om inte försäkringsbolag kräver det ). Är väl dessutom bättre att få låsen klippta istället för uppbrutna utrymmen. Fast det kan väl vara smart att ha några lås som förhindrar de snabba påhälsningarna, som ju lätt sker vid minsta obevakade tillfälle när man är ute på tur.

          http://www.seton-sakerhet.se/sakerhe...klar.html#prod

          Kommentera


          • #6
            Clas Olsson har sådana kitt med en 3-4 hänglås med samma nyckel

            Kommentera


            • #7
              För er som har Abloy klass 3 till kättingen så tar ni bara ned nyckeln till låssmeden och ber att få små lås till luckor mm lagda efter nyckeln och vips så har man samma nyckel till alla sina lås.

              Kommentera


              • #8
                Tack för tipsen! skramlar låsen för er? Tänkte först om d fanns små gummerade hänglås men d kanske inte behövs.... Har en linder 440 sen tidigare där skramlar allt som sitter löst men med arkipen kanske det är stabilare.... Fan hämta båten i början av april men har inte sjösatt den än.... Skandal!!!!!

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Wilhelm3 Visa inlägg
                  Tack för tipsen! skramlar låsen för er? Tänkte först om d fanns små gummerade hänglås men d kanske inte behövs.... Har en linder 440 sen tidigare där skramlar allt som sitter löst men med arkipen kanske det är stabilare.... Fan hämta båten i början av april men har inte sjösatt den än.... Skandal!!!!!
                  Limma fast en bit gummiduk under låsen. Schysst resonans i de lådorna

                  Kommentera


                  • #10
                    Ah! [emoji106]

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 514 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    20 svar
                    1 957 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Amiala
                    av Amiala
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    279 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 186 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    340 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X