Laga lite skador på båten (Flipper 420) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laga lite skador på båten (Flipper 420)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Jag behöver byta ut plywood skivan på utsidan av akterspegeln, istället för marinplywood tänkte jag stället montera denna http://www.marineonline.se/skyddspla...-invandig.aspx är det rätt produkt eller har jag missuppfattat det?

    Kommentera


    • #22
      Den är ett mkt bra val.

      Kommentera


      • #23
        Någon som vet hur tjock den är? Tillräckligt för att förstärka akterspegeln eller är det bara ett skydd?

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
          Den är ett mkt bra val.
          Kanon då var det beställt

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av andrho Visa inlägg
            Någon som vet hur tjock den är? Tillräckligt för att förstärka akterspegeln eller är det bara ett skydd?
            Ca 5 mm och mest avsedd som ett skydd mellan motor och akterspegel.
            Samtidigt fördelar den kanske ut trycket litegrann men nån förstärkning är det väl egentligen inte.
            //Micke

            Kommentera


            • #26
              Någon som varit med om att 2-komponents polyuretanakryl har fått blåsor och ej klarat av att ligga i sötvatten (mälaren)

              Hittade en tråd på nätet där en person påstod att hans båt målades med 2-komponents polyuretan och den fick blåsor/bubblor vid vattenlinjen.

              På biltemas hemsida står det att 2-komponents polyuretanakryl ej är gjord för under vattenlinjen.

              Har målat båten med 4 lager 2-komponents polyuretanakryl. målade 3lager, vart ej nöjd och slipade en omgång och målade en vända till. men nu när jag läser detta med blåsor växer ångesten.
              Senast ändrad av Serigös; 2015-05-25, 23:46.

              Kommentera


              • #27
                Ja båtar som inte ligger på trailer utan är sjösatta längre tid ska inte ha den färgen under vattenlinjen, då ska man använda sig av andra alternativ. Jag målade också med den färgen under vattenlinjen, men min båt ligger alltid på trailer mellan passen och då blir det inte samma sak.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Semb Visa inlägg
                  Ja båtar som inte ligger på trailer utan är sjösatta längre tid ska inte ha den färgen under vattenlinjen, då ska man använda sig av andra alternativ. Jag målade också med den färgen under vattenlinjen, men min båt ligger alltid på trailer mellan passen och då blir det inte samma sak.
                  Jobbigt om det blir blåsor.
                  Står på Biltemas sida att 2-komponents polyuretanakryl ej är gjord för under vattenlinjen men läste nånstans att detta beror på miljöskäl och inte pågrund av att färgen ej klarar av det.

                  Söker man hittar man inte många alternativ för under vattenlinjen. Själv har jag alltid trott att 2k lacker is the shit för allt. Löser inte starka lösningsmedel upp det så ska väl inte vatten vara några problem tycker man.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                  26 svar
                  13 542 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Klant84
                  av Klant84
                   
                  Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                  20 svar
                  1 985 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Amiala
                  av Amiala
                   
                  Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                  2 svar
                  283 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                  34 svar
                  4 202 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                  2 svar
                  346 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Eino
                  av Eino
                   
                  Arbetar...
                  X