Nitar till Busterskrov - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nitar till Busterskrov

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    jag som är svetsare tycker verkligen inte att du ska kleta på någon sikaflex el liknande, för OM du skulle misslyckas så är det ett he**ete rengöra och svetsa nitarna efteråt ifall du skulle bestämma dig för det..
    antingen så chansar du och bara "nitar om" eller så byter du de läckande nitarna (men det dröjer inte länge innan någon annan nit börjar läcka)
    eller så svetsar du nitarna, kanske lite dyrare men det blir bättre. vet inte vad nitarna kostar st men jag vill minnas att en buster R har ca 98 nitar.

    hoppas du hittar en lösning =)

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av ruonaoja Visa inlägg
      jag som är svetsare tycker verkligen inte att du ska kleta på någon sikaflex el liknande, för OM du skulle misslyckas så är det ett he**ete rengöra och svetsa nitarna efteråt ifall du skulle bestämma dig för det..
      antingen så chansar du och bara "nitar om" eller så byter du de läckande nitarna (men det dröjer inte länge innan någon annan nit börjar läcka)
      eller så svetsar du nitarna, kanske lite dyrare men det blir bättre. vet inte vad nitarna kostar st men jag vill minnas att en buster R har ca 98 nitar.

      hoppas du hittar en lösning =)
      Fast att svetsa gammal aluminium brukar vara mindre kul. De e iaf min erfarenhet.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
        Fast att svetsa gammal aluminium brukar vara mindre kul. De e iaf min erfarenhet.
        Jag har svetsat 3 gamla bustrar utan några problem om man bortser från rengöringen av gammalt silicon osv. Är det rena nitar så räcker det att punkt blästra nitarna och gå på lite med rostfri stålborste så blir det bra.

        Kommentera


        • #14
          Vet att jag väcker liv i en gammal tråd, hellre de än att skapa en ny. Har en nit som är försvunnen från skrovet, sitter nu med silikon och en skruv med mutter. Detta ska naturligtvis bytas mot en nit. Hur säkert är det att en nit tätar?

          Med vänliga hälsningar
          Oscar Rönnbäck

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
          26 svar
          13 405 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Klant84
          av Klant84
           
          Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
          15 svar
          1 360 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Nila
          av Nila
           
          Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
          2 svar
          270 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
          34 svar
          4 130 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
          2 svar
          327 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Eino
          av Eino
           
          Arbetar...
          X