Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Japp, jag kör samma från Biltema. Lätt prisvärt!
    Kan ju tillägga att jag körde på max styrka på displayen.
    Jag ska mäta upp det mer exakt med en watt meter så man kan se precis vad det drar.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
      ...
      Sedan undrar jag om någon här använder elmotor till sin Jula kajak, hur har ni gjort med fäste? hade vart gött o kunna utnyttja spöhållarna på något sätt.
      Det finns mängder med filmer på youtube, typ denna:
      https://www.youtube.com/watch?v=8XX_ufCvzm4

Prova sök på kayak trolling motor eller kayak motor diy så finns det ett gäng lösningar som du kan få inspiration av.

Kommentera

• Du kan maila till Abu så skickar det en och några andra stickers utan kostnad.

Kommentera

• Var rackarns nära att köpa en i Kungens kurva i veckan, men visade sig att polarn inte hade takräcke! buhuu

Kommentera

• Sho! Efter att ha läst igenom tråden köpte jag mig en Jula kajak jag med och efter 4:e turen igår Upptäckte jag en spricka vid ett av se mittersta dreneringshålen. Förmodligen så har den spruckit av min hemmagjorda vagn, så tänkte kolla med er proffs här om det finns någon plast att köpa för att "svetsa" sprickan?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Henke.h Visa inlägg
              Sho! Efter att ha läst igenom tråden köpte jag mig en Jula kajak jag med och efter 4:e turen igår Upptäckte jag en spricka vid ett av se mittersta dreneringshålen. Förmodligen så har den spruckit av min hemmagjorda vagn, så tänkte kolla med er proffs här om det finns någon plast att köpa för att "svetsa" sprickan?
              Jäkla otur! Jag har lagat revor med värmepistol och värmetåliga handskar och dom gick ihop bra. Om det är en riktig spricka rakt igenom kanske det inte räcker för den är minst 5mm tjock.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Henke.h Visa inlägg
                Sho! Efter att ha läst igenom tråden köpte jag mig en Jula kajak jag med och efter 4:e turen igår Upptäckte jag en spricka vid ett av se mittersta dreneringshålen. Förmodligen så har den spruckit av min hemmagjorda vagn, så tänkte kolla med er proffs här om det finns någon plast att köpa för att "svetsa" sprickan?
                Lite svårt att ge råd när man inte vet precis var sprickan sitter. Har du någon bild?
                Svetsa plast går bra men man behöver oftast lite svetsmaterial/spillplast för att bygga på fogen och det kan vara svårt att komma åt med värmepistol.
                OBS, plasten smälter mkt lätt, en vanlig värmepistol måsta envändas med stor försiktighet!!
                Ett litet strykjärn eller en uppvärmd knivspets kan funka det med. Svårt att limma men det går att täta med MarineGoop. Det finns ju specialverktyg för denna typ av plastreparationer men dom kostar nog lika mkt som kajaken tyvärr.

Kommentera

• Har bara reparerat mina spruckna strålkastarna till bilen. Samtliga fästen var av, men efter reparationen så blev de minst lika stabila som innan.
                  Som Husse säger så är det bra att få tag i samma plast för att använda som fyllnadsmaterial.
                  För att få rätt material så använde jag plast från ett par donatorlysen. Hittade en märkning på lyset gällande vilket material det var. Tror det var pp-05..
                  För att svetsa använde jag en lödkolv. Det funkade mycket bra, men krävde en del övning för att få det rätt. Sökte på youtube och hittade bra klipp om hur man ska gå till väga.
                  Testade även att svetsa ihop lösa bitar med olika typer av plast (ett skydd till dörrlåsen på bilen), vet inte om det var samma plast dock. Det höll mycket bra vid brytning. Men det sprack lite där jag inte smält ihop plasten ordentligt. Verkar viktigt att man verkligen kör lödkolven "genom" hela sprickan så att det fogas ihop ordentligt...

Kommentera

• Orkar inte läsa igenom hela tråden för den har blivit extremt lång men är det någon som har bytt ut stolen i julakajaken mot en bekvämare? Jag har en point65 sit on top kajak som är rätt lik julakajaken och sittställningen är påfrestande för ryggen. Orkar fiska 3-4 timmar åt gången typ.

Kommentera

• Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
                      Orkar inte läsa igenom hela tråden för den har blivit extremt lång men är det någon som har bytt ut stolen i julakajaken mot en bekvämare? Jag har en point65 sit on top kajak som är rätt lik julakajaken och sittställningen är påfrestande för ryggen. Orkar fiska 3-4 timmar åt gången typ.
                      Det hjälper en del att lägga en skiva med fast skum under sitsen 5-10 cm betyder mkt för sittställningen. Tror inte jag sett någon än som monterat en "riktig" stol men det är nog inte omöjligt att fixa. Problemet är väl att hitta en stol som passar och som inte kostar skortan men man kanske kan hutta någon campingstol som går att modda? Jag har funderat på att montera en baden-baden stol på kajaken istället!! ASG!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Samuel Af Rolén, 2016-03-23, 00:23
                      10 svar
                      15 834 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Huotaris, 2016-05-26, 10:49