Jula fiskekajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jula fiskekajak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Japp då efter en sommars funderande och nu när reklambladen damp ner så blev det en jula fiskekajak.
    Nu nersatt pris till 2000:- !!! riktigt billigt.
    Har varit ut en sväng utan sadel och billigaste paddeln men då den inte fanns hemma nåt annat men det är nog ett måste för ens egen njutning med sadeln och en bättre paddel..
    Japp kul blir det framöver.

    Kommentera


    • Pontoner av fendrar. Jag står och flugfiskar i den utan problem!

      Kommentera


      • Ni som använt julas kjak ett tag nu, är ni fortfarande nöjda med den? Eller finns det tankar på att byta upp sig? Funderar på om jag ska slå till på en sådan. Priset, vikten och längden på den tilltalar mig. Eller finns det bättre alternativ med en max längd på 3m?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Jocke_he Visa inlägg
          Ni som använt julas kjak ett tag nu, är ni fortfarande nöjda med den? Eller finns det tankar på att byta upp sig? Funderar på om jag ska slå till på en sådan. Priset, vikten och längden på den tilltalar mig. Eller finns det bättre alternativ med en max längd på 3m?
          Jo jag är fortfarande väldigt nöjd, har kört 2 säsonger och kajaken är som ny. Jag har varit ute och fiskat med kompisar som har betydligt "bättre" kajaker men enda anledningen som jag ser idag att byta upp mig är isf en trampkajak men då är det en helt annan budget också. Jag tycker fördelen med en lätt kajak som jag kan sjösätta var som helst väger upp ev nackdelar.

          En nackdel med Julakajaken är sittdynan som inte är speciellt bekväm i längden. Jag har därför monterat en bättre stol. Innan jag monterade stolen hade jag skurit ut en bit tjock markisolering som jag hade under sittdynan för att få lite bättre sitthöjd. Jag rekommenderar också Julas dyrare paddel med skaft av komposit. Teleskopvarianten är värdelös.

          En annan billig lätt kajak som jag tycker verkar vara intressant är Kajaktjänsts Malibu, mest pga att den har en bättre stol.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Jocke_he Visa inlägg
            Ni som använt julas kjak ett tag nu, är ni fortfarande nöjda med den? Eller finns det tankar på att byta upp sig? Funderar på om jag ska slå till på en sådan. Priset, vikten och längden på den tilltalar mig. Eller finns det bättre alternativ med en max längd på 3m?
            Är det av utrymmesskäl du vill ha max 3m?
            Jag har haft min ett tag men fiskar inte jättemycket från den av diverse skäl. Nöjd med kvaliteten och tycker det var ett bra köp. Hade dock helst haft en kajak runt 4,5m för att få bättre kursstabilitet och ett mer lättdrivet skrov. Julakajaken är ett as att paddla mot vågor och vind.

            Kommentera


            • Det är för att kunna ha den inomhus under tex vintern. 3m kan jag bära genom huset och ner i källaren. Längre kan bli svårt.. Nu har jag även kollat lite på Savage gears high rider, men den är ju bra mycket dyrare. Fast i och med att den är uppblåsbar är ju förvaringen inget problem. Ett plus är att man verkar sitta väldigt bekvämt i den.

              Kommentera


              • ja har för mig att detta står på någon av dom 69 sidorna men ja hittar inte, Vilken kajak är julas en kopia på? ja minns inte namnet,

                Kommentera


                • Jula pro är misstänkt lik Old Town Canoe 'Predator'

                  Kommentera


                  • jag har funderat på att byta till större men det är så jäkla skönt att den är lätt att bära och förvara. Eftersom de fortfarande funkar till mina syften och har hållit bra så kommer jag köra vidare. Om jag skall byta blir det nog snarare till båt.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Kungbob Visa inlägg

                      Jag är eventuellt intresserad av kajaken, har du lite bilder? Vart befinner sig kajaken?
                      Sorry för sent svar, bommade denna....Den finns i småland kronoberg uppvidinge,,

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 524 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 962 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      280 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 190 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      343 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X